کد خبر: 1160787
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که ناتو باید به حق حاکمیتی صربستان احترام بگذارد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، سخنگوی وزارت خارجه چین از ناتو خواست تا از اقدامات تنش‌آفرین در کوزوو دست بردارد.

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه اعلام کرد که چین از تلاش‌های صربستان برای حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی خود حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که پکن از صربستان در رابطه با تجاوز مقامات ناشناخته کوزوو به صرب‌های ساکن این منطقه اعلام حمایت می‌کند.

این مقام وزارت خارجه چین افزود که پکن از ناتو می‌خواهد که به حق حاکمیتی صربستان صادقانه احترام بگذارد و اقداماتی را در مسیر تحقق صلح در این منطقه صورت دهد.

اوایل روز دوشنبه، نیرو‌های نظامی به رهبری ناتو دسترسی به ساختمان‌های محل استقرار ادارات شهرداری شهر‌های زویجان، زوبین پوتوک و لپوساویچ را مسدود کردند و به صرب‌ها اجازه ورود ندادند.

روز گذشته نیز الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان اعلام کرده بود که اقدامات تحریک‌آمیز و شدیداً غیرمسئولانه آلبین کورتی، نخست وزیر خودخوانده کوزوو می‌تواند تنش‌ها در این منطقه را از کنترل خارج کند.

پس از آنکه اکثر صرب‌های ساکن کوزوو انتخابات در چهار شهر را تحریم کردند، ناآرامی‌ها شروع شد. مشارکت در این انتخابات تنها ۳.۴۷ درصد بود و صربستانی‌ها اعلام کرده بودند که زیر دست شهرداری آلبانیایی‌تبار که نماینده منافع آن‌ها نیست، کار نکرده و رأی هم نخواهند داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار