کد خبر: 1160688
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
ژان نوئل بارو وزیر دیجیتال فرانسه وارد تنش میان اتحادیه اروپا و توئیتر شده و در همین راستا تهدید کرده دسترسی به شبکه اجتماعی را مسدود می کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، او هنگام اظهار نظر در شبکه رادیویی «فرانس اینفو» گفت اگر این شرکت آمریکایی از قوانین سرویس های دیجیتال اتحادیه اروپا پیروی نکند، ممنوع خواهد شد. قوانین مذکور در پایان ماه آگوست در اتحادیه اروپا اجرا می شوند.

بارو در این باره افزود: اخبار جعلی یکی از خطرناک ترین تهدیدهای موجود برای دموکراسی های ماست. اگر توئیتر به طور مرتب از قوانین ما سرپیچی کند در اتحادیه اروپا ممنوع خواهد شد.

این اظهار نظر نشان دهنده بالا گرفتن تنش میان سیاستمداران اتحادیه اروپا و توئیتر است که سال گذشته به قیمت ۴۴ میلیارد دلار به ایلان ماسک فروخته شد.

از سوی دیگر باید توجه داشت این شبکه اجتماعی هفته گذشته اعلام کرد از دستورالعمل داوطلبانه اتحادیه اروپا درباره اخبار جعلی کناره گیری می کند.

دستورالعمل مذکور وظایفی را برای پلتفرم های بزرگ دیجیتال تعریف کرده که مربوط به ردیابی تبلیغات سیاسی، سرکوب کردن اخبار جعلی و تشویق به دسترسی وسیع تر است.

شبکه های اجتماعی بزرگ دیگر تعهد کرده اند از این دستورالعمل پیروی کنند هر چند اجرای برخی از اقدامات آن تحت قانون سرویس های دیجیتال اتحادیه اروپا الزامی خواهد بود. در قوانین مذکور جریمه هایی تا ۶ درصد درآمد سالانه شرکت ها برای سرپیچی در نظر گرفته شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار