کد خبر: 1160577
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
در آیین اختتامیه مسابقه طراحی معماری فاطمیون، از خانواده شهدای فاطمیون که در مبارزه با تروریسم تکفیری به شهادت رسیده‌بودند، تقدیر شد.
محمدصادق عابدینی

در مسابقه طراحی معماری فاطمیون که به منظور طراحی المان‌های شهری با موضوع شهدای فاطمیون از سوی حوزه هنری برگزار شد، نفرات برگزیده معرفی و تقدیر شدند.
در این مراسم، حجت‌الاسلام، حجت گنابادی‌نژاد، معاون لشکر فاطمیون در سخنانی گفت: «اگر امروز نام انقلاب اسلامی در منطقه درخشیده در کنار مجاهدت‌های علمی، هنری، ادبی و فناوری و اقتصادی و فرهنگی، سهم مجاهدان عرصه جهاد، ایثار و شهادت سهم کوچکی نیست.»
گنابادی‌نژاد با اشاره به همراهی شیعیان افغانستان در نبرد نابودی داعش که با فرماندهی سردار سلیمانی انجام شد، گفت: در آن دوره خیلی‌ها پرسیدند که چرا می‌گویید مدافعان حرم؟ گفتند این‌ها برای شناسنامه ایرانی، برای دلار، برای اقامت می‌روند، اما این‌ها فقط در جبهه جنگ نجنگیدند و طبق گفته حاج قاسم سلیمانی و سایر فرماندهان، شیعیان افغانستانی در ایران غریب بودند.»
وی با درود بر غیرت و بصیرت مدافعان حرم اعلام کرد: «مهم‌ترین ویژگی و مزیت فاطمیون این است که بزرگ‌ترین شاگرد ممتاز مکتب امام خمینی (ره) هستند.»
وی در ادامه از خانواده شهید مدافع حرم افغانستانی یاد کرد که پدرش در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده‌بود و سپس به اجلاس مدافعان عرصه بین‌الملل که در زمان حاج قاسم سلیمانی در مشهد برگزار شد، اشاره کرد و گفت: «آنجا مادر شهید خطاب به حاج قاسم می‌پرسد که شما از چه زمانی انقلابی شده‌اید؟ من از سال ۱۳۴۲ پای کار نهضت امام هستم.»
مصطفی مؤمنی‌راد، رئیس مرکز معماری حوزه هنری گفت: یادمان‌سازی در دنیا ادبیات مشخصی دارد که ما از آن خیلی غافل هستیم در حالی که ظرفیت رویداد‌ها و حماسه‌های ایران جای یادمان‌سازی دارد.»
وی با اشاره به مهجوریت افغانستانی‌ها اظهار امیدواری کرد که با همکاری شهرداری مشهد، شرکت اسکان و بنیاد علوی مسابقه یادمان شهدای فاطمیون به مرحله نهایی و عملیاتی برسد. در این مراسم سعید موسوی به عنوان طراح برگزیده مسابقه یادمان شهدای فاطمیون معرفی شد و مائده نامدار و امیر حیدری‌پور رتبه بعدی را کسب کردند، محمد مهدی صدوقی نیز به عنوان رتبه سوم معرفی شد و خانواده شهید کریمی با اهدای تابلوی مزین به صلوات خاصه امام رضا (ع) مورد تجلیل قرار گرفتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار