کد خبر: 1160473
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۰
کتاب «ژنرال قاسم سلیمانی؛ سالکی که به داعش پایان داد» با مطالبی درباره انتقام سخت و زندگی یک زاهد مبارز در شهر کوالالامپور پایتخت مالزی منتشر و راهی بازار نشر شد.

 

کتاب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان «ژنرال قاسم سلیمانی؛ سالکی که به داعش پایان داد» (General Qasem Soleimani, The Wayfarer who ended ISIS) توسط انتشارات تاپ (The Other Press) وابسته به انتشارات ای‌بی‌تی مالزی
(Islamic Book Trust) کوالالامپور منتشر و عرضه شد. این کتاب که توسط عمران عبدالرحمان، الفیان حمزه و موسی کاظم تألیف و با مقدمه زهیر مسراوی از اعضای نهضت علمای اندونزی همراه است، شامل سه بخش ۱۲فصلی و یک مقدمه می‌شود. مقدمه کتاب مشتمل بر وصیت‌نامه شهید سردار قاسم سلیمانی و پیشگفتار زهیر مسراوی با عنوان «انقلاب عشق قاسم سلیمانی» است. زهیر مسراوی در پیشگفتار با اشاره به رشادت‌ها و فداکاری‌های این سردار رشید اسلام در حوزه مقاومت جهان اسلام به این نکته اشاره می‌کند: «شهید سلیمانی شخصیتی است که نه تنها باید او را شناخت، بلکه باید از او تبعیت کرد و در مسیر عشق او پای نهاد. زندگی بدون ایثار، جانفشانی، اخلاص و وفاداری، بی‌معناست و سردار سلیمانی با ایستادگی و مقاومت خویش در مقابل ظالمان و مستکبران جهان و داعش، شیوه درست زیستن را به ما آموخت.»
این کتاب در سه بخش تألیف شده است.
بخش اول کتاب تحت عنوان «انتقام سخت» شامل چهار فصل با عناوینی، چون «سایه می‌گذرد»، «میان تشدید، بازی طولانی و جنگ جهانی سوم»، «نمایش زمان» و «فراخوان جنگ» می‌شود.
بخش دوم کتاب تحت عنوان «سربازی از کوه‌های کرمان» دارای پنج فصل از کرمان تا تهران (از سال۱۹۷۹ تا ۱۹۹۸میلادی)، لبنان (از سال۱۹۹۸ تا ۲۰۱۹میلادی)، عراق (از سال۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱میلادی)، عراق و سوریه (از سال۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹میلادی) و فلسطین، قاسم سلیمانی، شهید قدس است.
«پارادوکس قاسم سلیمانی» عنوان بخش سوم کتاب است که به بررسی «وصیت عشق یک سالک زاهد»، «داستان اول» و «داستان دوم» از زندگی‌نامه شهید سلیمانی می‌پردازد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار