کد خبر: 1160460
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به سفر سلطان عمان به ایران و دستاورد‌های این سفر
سفر هیثم بن‌طارق، پادشاه عمان به ایران، با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. کاربران این سفر را دستاوردی مهم برای دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی دانستند و آن را در راستای احیای ظرفیت‌های کشور‌های همسایه و افزایش تعاملات با آن‌ها تعبیر کردند. برخی کاربران نیز این رویکرد را در راستای دیپلماسی فعال و متوازن دانستند و آن را با رویکرد دولت دوازدهم مقایسه کردند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.

 


کاربری با نام «محمدرضا»:
نهایی شدن صادرات گاز به عمان می‌تونه در رابطه دو کشور نقش بسزایی داشته باشه و باب تجارت و مراوده با عمان وارد فاز جدیدی بشه! خدا رو شکر از پشت در اروپا و معطل موندن کشور، رسیدیم به همکاری گسترده با همسایگان... #ایران_قوی
محمدعلی سمیعی:
با عمان حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار تجارت داریم و داره بیشتر هم میشه و همچنین تو حوزه‌های مختلفی از جمله ترانزیت، پولی و مالی و توسعه گردشگری باهاشون ارتباط داریم. اگه از چند سال پیش به کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس بیشتر توجه می‌کردیم اقتصاد بهتر و ارزآوری چند برابری داشتیم.
زم. محمدی:
آخرین سفر عالی‌ترین مقام عمان به ایران مربوط به ۱۰ سال گذشته است؛ یعنی دولت پیش حتی روابط خود را با همسایگان حول محور برجام (پیغام و وساطت و میانجگری) تنظیم می‌کرد و امروز سیاست بر تعامل سازنده و گسترش همکاری‌های منطقه‌ای و روابط اقتصادی با کشور‌های همسایه از اولویت‌های دیپلماسی عزت است.
الیاس توکلی:
از اونجایی که برنامه دیدار‌های دوجانبه ایران و عمان از سال قبل هماهنگ شده، نشون میده برنامه اقتصادی دولت بر مبنای تعامل با همسایه‌ها و تحکیم روابط نوشته شده، هر چی روحانی نشست پشت در اروپا رئیسی با همسایه‌ها خوش برخورده!
علی صفایی:
صادرات ایران به عمان در سال ۱۴۰۱ حدود یک میلیارد و ۸۷ میلیون و ۲۱۹ هزار دلار بوده و رو به افزایش هست اگر چند تا مثل همین عمان در همسایگیمون باشه می‌تونیم چند میلیون شغل ایجاد کنیم و چند میلیارد ارزآوری داشته باشیم و این همون راهیه که کشور‌هایی مثل ژاپن رفتن و موفق شدن.
مسعود شعربافچی:
روابط ایران با عمان همواره خوب بوده و حاکمان دو کشور احترام زیادی برای هم قائل بودند و هستند. اما از فرصت اقتصادی این روابط خوب آنچنان که باید و شاید هیچ وقت استفاده نشده که عامل مهمش هم بی‌توجهی دولت بوده.
سحر سعیدیان:
موافقتنامه مطالعه و همکاری میدان مشترک هنگام بین ایران و عمان امضا شد؛ هدف از این موافقتنامه مطالعه مشترک کل میدان هنگام و تهیه طرح جامع توسعه (MDP) توسعه آن با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی، تدوین سناریو‌های توسعه مجدد و همکاری متقابل برای بهره‌برداری از آن است.
فاطمه سادات فردوس:
پادشاه عمان گفت کاستی‌هایی در روابط اقتصادی دو کشور وجود داره و اگر چالش‌ها و موانع بانکی رفع بشه، مراودات اقتصادی تجار دو کشور و همکاری‌های تجاری تسهیل میشه. به‌جای اینکه هی بپرسی دلار چند بپرس چرا این مشکلات و موانع اقتصادی حتی با نزدیک‌ترین همسایه‌هامون هشت سال پیش رفع نشده؟! #زبان_دنیا
مصطفی رضایی:
به بهانه سفر سلطان عمان نمونه‌ای دیگر از دیپلماسی فعال و متوازن دولت سیزدهم را شاهدیم. جایی که صادرات ایران به عمان از ۱۴۶ میلیون به بیش از یک میلیارد دلار در سال ۱۴۰۱ رسیده است. ظرفیت‌های اقتصادی دیپلماسی همسایگی و چندجانبه‌گرا حلقه مفقوده دهه ۹۰ بود. #دولت_مردمی

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار