کد خبر: 1159935
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
واکنش سخنگوی کمیسیون فرهنگی به لغو روادید یک‌طرفه با ۵۰ کشور

رفع یک‌طرفه روادید با کشور‌های خارجی نیازمند طراحی پیوست فرهنگی است.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این مطلب در مورد طرح لغو روادید یک‌طرفه با ۵۰ کشور گفت: صنعت گردشگری در کل دنیا امروز به عنوان مهم‌ترین اصل برای گسترش روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شناخته شده است، مزید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در این زمینه ظرفیت و قابلیت بیش از اندازه دارد.
احمد راستینه‌هفشجانی با اشاره به تأثیرات مهم اقتصادی و گردشگری ادامه داد: صنعت گردشگری علاوه بر تأثیرات مثبت اقتصادی در خصوص ارتباط با جوامع دیگر هم می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد. ایران با تمدنی غنی، ظرفیت بی‌نظیری در راستای ارتباط‌گیری با ملت‌های مختلف دارد. این ظرفیت زمانی پررنگ می‌شود که ما بتوانیم ارتباط میان ملت‌ها را تسهیل دهیم و برای پایداری این ارتباط یک گام بلند و اثربخش به واسطه بهره‌برداری از ظرفیت ایرانی و اسلامی برای کشورمان برداریم.
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس یازدهم با تأکید بر نقش وجود روادید در توسعه گردشگری هر کشور خاطرنشان کرد: تمام کشور‌ها متناسب با فرهنگ خود، کشور‌هایی را برای رونق توسعه صنعت گردشگری خود انتخاب می‌کنند. ضرورت توجه به توسعه و گسترش صنعت گردشگری میان کشور‌های اسلامی از جمله مباحثی بود که در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت. بسیاری از کشور‌های جهان تمایل به توسعه گردشگری با ایران اسلامی را دارند.
راستینه با بیان اینکه تسهیل روابط بین کشور‌ها به تبادل و غنای فرهنگ‌ها می‌انجامد، اظهار داشت: توسعه میان کشور‌های مسلمان می‌تواند گستره‌ای از روابط تجاری و اقتصادی باشد و باعث تسهیل روابط ملت‌ها گردد. رواج روابط بین کشور‌ها به تبادل و غنای فرهنگ‌ها منتهی می‌شود. ایران دارای تمدنی غنی در منطقه غرب آسیاست و این فرصتی برای آن‌ها در جهت رونق ارتباطات با کشور ما خواهد بود، بر همین اساس وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اگر بتواند با کشور‌های هدف در حوزه تمدنی و تسهیل روابط از اصلاح یا حذف روادید میان این کشور‌ها اقدام کند، بی‌تردید می‌تواند بسیار اثربخش باشد. سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برداشت روادید می‌تواند مخاطراتی را به همراه داشته باشد، یادآور شد: بی‌تردید اگر قرار باشد مخاطرات برداشتن روادید میان کشور‌ها را مهار کنیم، نیازمند یک پیوست و برنامه جامع فرهنگی هستیم. برداشتن روادید اگر در کشور‌های تمدنی و اولویت‌های جامعه هدف باشد کمترین مخاطرات را به همراه خواهد داشت، چراکه در حوزه تمدنی نزدیک‌ترین و شبیه‌ترین مؤلفه‌ها همان گزینه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار