کد خبر: 1159892
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
وزارت دفاع روسیه از رهگیری چند موشک اهدایی انگلیس و آمریکا به ارتش اوکراین خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، منابع خبری از رهگیری چند تیر موشک اهدایی انگلیس و آمریکا به ارتش اوکراین توسط ارتش روسیه خبر دادند.

خبرگزاری «رویترز» روز شنبه به نقل از شبکه خبری «ریانووستی» گزارش کرد که نیرو‌های روسیه دو تیر موشک کروز دوربرد «سایه طوفان» را که توسط انگلیس به اوکراین ارسال شده بود، رهگیری کردند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرده که نیرو‌های روسیه موشک‌های کوتاه‌برد «هایمارس» و «هارم» ساخت آمریکا را رهگیری و ۱۹ تیر موشک اوکراین را سرنگون کرده است. این دومین مرتبه است که پدافند روسیه موشک‌های انگلیسی ارتش اوکراین را رهگیری و سرنگون کرده است. پدافند روسیه در طول نبرد با اوکراین بار‌ها موشک‌های هایمارس اوکراین را سرنگون کرده است.

انگلیس تاکنون ۲.۳ میلیارد پوند کمک نظامی به کی‌یف ارائه کرده که آن را در جایگاه دومین کمک‌کننده بزرگ بعد از آمریکا حفظ کرده است. این کمک‌ها در حالی است که روسیه بار‌ها هشدار داده چنین کمکی تنها باعث طولانی شدن درگیری‌ها در اوکراین می‌شود و کشور‌های غربی را مستقیماً طرف درگیری می‌کند که تاییدی بر جنگ نیابتی ناتو علیه روسیه است.

در عرصه دیپلماتیک نیز وزارت خارجه روسیه روز جمعه هشدار داد ممکن است با توجه به دخالت قابل توجه لندن در درگیری‌های اوکراین روابط دیپلماتیک خود را با انگلیس قطع کند. ابن وزارتخانه اعلام کرده که حمایت انگلیس شامل تامین سخت‌افزار نظامی داخلی و خارجی به اوکراین، آموزش نیرو‌های اوکراینی در انگلیس و سایر نقاط اروپا، تبادل اطلاعات، پشتیبانی مشاوره و مشارکت احتمالی در برنامه‌ریزی عملیاتی-تاکتیکی ارتش [اوکراین]است.

این وزارتخانه اعلام کرده که روسیه این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در زمان و مکانی که انتخاب می‌کند، به چنین رفتاری از سوی انگلیس پاسخ دهد و تاکید کرد ه که تمام مسئولیت عواقب فعالیت‌های مخرب لندن کاملا بر عهده طراحان و عاملان این اقدامات بی‌ملاحظه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار