کد خبر: 1154244
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸
بر اساس اطلاعیه دولت انگلیس، این کشور قصد دارد موشک‌هایی با برد ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر برای اوکراین خریداری کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، بر اساس اطلاعیه‌ای که روی وبسایت دولت انگلیس قرار گرفته، بریتانیا قصد دارد موشک‌های دوربرد را در چارچوب صندوق بین‌المللی برای اوکراین که لندن هدایت آن را برعهده دارد، خریداری کند.

به نوشته اسپوتنیک، فهرست تجهیزات و مهماتی که وزارت دفاع انگلیس قصد خریداری آن برای اوکراین در آینده نزدیک را دارد، شامل موشک‌ها یا راکت‌های زمین، دریا و هواپرتاب با برد ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر و قابلیت حمل ۲۰ تا ۴۹۰ کیلوگرم است.

در این فهرست خطاب به تولیدکنندگان در سراسر جهان، شرایط مطلوب برای راکت‌ها، احتمال پایین رهگیری، توانایی برنامه‌ریزی ماموریت و روش‌های نفوذ به پدافند هوایی برای افزایش احتمال حمله موفق ذکر شده است.

به نوشته این خبرگزاری روسی، انگلیس تاکنون ۲.۳ میلیارد پوند کمک نظامی به کی‌یف ارائه کرده که آن را در جایگاه دومین کمک‌کننده بزرگ بعد از آمریکا حفظ کرده است. این کمک‌ها در حالی است که روسیه بار‌ها هشدار داده چنین کمکی تنها باعث طولانی شدن درگیری‌ها در اوکراین می‌شود و کشور‌های غربی را مستقیماً طرف درگیری می‌کند که تاییدی بر جنگ نیابتی ناتو علیه روسیه است.

پیش‌تر، لندن چند سامانه موشکی «ام ۲۷۰» برای پرتاب راکت با برد تا ۹۰ کیلومتر در اختیار کی‌یف قرار داده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اوایل امسال در سخنرانی خود در پارلمان این کشور گفت: شرایطی باید برای همه روشن باشد. هر چه سامانه‌های غربی دوربردتری به اوکراین ارسال شود، مجبور خواهیم شد تهدید را از مرز‌های خود بیشتر دور کنیم.

او همچنین در اظهارنظری دیگر هشدار داد: اگر آن‌ها [موشک‌ها]قرار است تامین شود، ما نتایج قطعی می‌گیریم و از ابزار انهدام خود که به اندازه کافی در اختیار داریم برای حمله به اهدافی که هنوز مورد اصابت قرار نگرفته‌اند، استفاده می‌کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار