کد خبر: 1159721
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
«لیلا عبدالله اوا» سفیر جمهوری آذربایجان در فرانسه ابراز امیدواری کرد که معاهده صلح بین این کشور و ارمنستان در تاریخ 11 خرداد ماه به امضا برسد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، در شرایطی که خبرها از سفر همزمان آتی سران ارمنستان و جمهوری آذربایجان به مولداوی برای نشست «جامعه سیاسی اروپا» حکایت دارد، سفیر باکو در پاریس از احتمال امضای معاهده صلح بین دو طرف خبر داد.

«لیلا عبدالله اوا» سفیر جمهوری آذربایجان در فرانسه در جمع خبرنگاران درباره امضای معاهده صلح با ارمنستان اظهارنظر و ابراز امیدواری کرد که این موضوع در جریان سفر سران باکو و ایروان به مولداوی در تاریخ ۱۱ خرداد ماه انجام شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قرار است سران ۴۷ کشور و مسئولان ارشد نهادهای اتحادیه اروپا در نشست «جامعه سیاسی اروپا» به میزبانی کیشیناو پایتخت مولداوی حاضر شوند.

این رسانه غربی به نقل از «منابع دیپلماتیک» خبر داد، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در حاشیه این نشست با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه و اولاف شولتز صدراعظم آلمان دیدار و رایزنی خواهند کرد.

سفیر جمهوری آذربایجان در فرانسه روز جمعه (دیروز) در جمع خبرنگاران در پاریس به سوالات درباره گمانه‌زنی‌ها در خصوص حضور همزمان علی اف و پاشینیان در نشست مولداوی پاسخ داد.

لیلا عبدالله اوا گفت: «ما امیدواریم که سرانجام در کیشیناو در تاریخ اول ژوئن (11 خرداد) (بین باکو و ایروان) یک معاهده صلح امضا شود. این لحظه‌ای تاریخی است و نشانه‌ای است که نباید از دست برود».

ابراز امیدواری سفیر باکو در پاریس درباره امضای معاهده صلح بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در شرایطی مطرح شده که پنجشنبه هفته گذشته علی اف و پاشینیان در روسیه نشست مشترک به میزبانی ولادیمیر پوتین برقرار کردند.

به نوشته رویترز، نشست سه جانبه سران جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه بدون امضای توافق خاصی پایان یافت اما طرف‌ها موافقت کردند که نشست‌های جدید سه جانبه مقامات هفته آینده هم برگزار شود.

این رسانه غربی در گزارش خود به تحرکات کشورهای غربی برای ایفای نقش در زمینه تنش‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان پرداخت.

بنا بر گزارش رویترز، «اتحادیه اروپا و ایالات متحده تلاش‌های خود را برای دور هم جمع کردن طرفین (باکو و ایروان) انجام داده‌اند به این امید که از مزیت منحرف شدن توجهات روسیه به خاطر جنگ در اوکراین استفاده کنند».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار