کد خبر: 1159200
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
وزیر دفاع روسیه تهدید کرد مسکو بسیار سخت و خشن به حملات مشابه حمله اخیر شبه‌نظامیان اوکراینی به منطقه مرزی «بلگورود»، پاسخ خواهد داد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، بعد از حمله یک گروه شبه‌نظامی که دوشنبه از مرز اوکراین وارد منطقه «بلگورود» روسیه شدند، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز (چهارشنبه، ۲۴ مه) تهدید کرد مسکو بسیار سخت و خشن به حملات بیشتر پاسخ خواهد داد. 

ارتش روسیه سه‌شنبه اعلام کرد شبه‌نظامیانی را که به بلگورود منطقه مرزی روسیه حمله کردند، نابود کرده و بیش از ۷۰ شبه‌نظامی اوکراینی را کشته و سایرین را به داخل اوکراین بازگردانده است. 

به گزارش «العربیه» به نقل از وزارت دفاع روسیه، شویگو گفت: ما به پاسخ دادن به این اقدامات شبه‌نظامیان اوکراینی به سرعت و بسیار سخت ادامه خواهیم داد. 

دستکم هشت غیرنظامی در حمله یک گروه شبه‌نظامی که دوشنبه از مرز اوکراین وارد منطقه بلگورود روسیه شدند، زخمی شدند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای بعد از این حمله اعلام کرد: رژیم کی‌یف که متحمل شکست در شهر آرتموفسک (باخموت) شده بود، اقدام به انجام اقدامات تروریستی علیه مردم غیرنظامی کرد. 

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره حمله به منطقه بلگورود روسیه، بدون اشاره به گزارش‌ها درباره استفاده شبه‌نظامیان از تجهیزات نظامی آمریکا در این حمله، گفت واشنگتن از حملات اوکراین به خارج از مرزهایش حمایت نمی‌کند. 

او با این حال تاکید کرد ارائه سلاح‌های بیشتر برای اوکراین از جمله جت‌های جنگنده اف-۱۶ برای دولت آمریکا و متحدانش در اولویت قرار دارد. 

مسکو مکرراً هشدار داده ادامه پمپاژ تسلیحات به اوکراین به تقابل مستقیم غرب و روسیه منتهی خواهد شد اما مقام‌های غربی اصرار دارند ارائه کمک‌های نظامی، مالی و سیاسی به اوکراین باعث نمی‌شود آن‌ها طرف درگیری شوند. 

سخنگوی کاخ کرملین در نشست خبری سه‌شنبه در واکنش به قصد غرب برای ارائه جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین، با بیان اینکه ارائه تسلیحات مختلف از جمله جنگنده به اوکراین نمی‌تواند عملیات روسیه را تضعیف کند، گفت که غرب با افزایش کمک نظامی به کی‌یف، هر روز بیشتر در این جنگ دخیل می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار