کد خبر: 1159023
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲
مشاور رئیس جمعیت هلال‌احمر در امور ایثارگران، خواستار تعیین تکلیف ایثارگری امدادگران هلال‌احمر در کمیته احراز بنیاد شهید شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، جلسه شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران با حضور رئیس کمیسیون پزشکی بنیاد شهید، مدیرکل احراز و پذیرش بنیاد شهید و رئیس کمیسیون پزشکی ارتش و سپاه و سایر مشاورین وزرا تشکیل شد.

محمدرضا پورساداتی مشاور رئیس جمعیت هلال احمر در امور ایثارگران به عنوان نائب رئیس کارگروه کمیسیون بهداشت و درمان این شورا در جلسه حضور یافت و در خصوص نحوه احراز درصد جانبازی در کمیته و کمیسیون پزشکی، توضیحاتی ارائه کرد.

مشاور رئیس جمعیت هلال احمر در امور ایثارگران در ادامه نیز خواستار تعیین تکلیف ایثارگری امدادگران هلال احمر در کمیته احراز بنیاد شهید شد.

برگزاری دوره بازآموزی تخصصی مربیان و سرمربیان تیم‌های سگ‌های آنست

معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر نیز از برگزاری دوره بازآموزی تخصصی مربیان و سرمربیان تیم‌های سگ‌های آنست به صورت کشوری خبر داد.

مرتضی مرادی‌پور با اشاره به لزوم برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی برای مربیان و سرمربیان تیم‌های سگ‌های آنست، گفت: در مجموع ۳۵ پایگاه آنست جمعیت هلال‌احمر در کشور وجود دارد که به منظور افزایش توان آموزشی و تخصصی مربیان حاضر در این پایگاه‌ها دوره‌های بازآموزی تخصصی مربیان و سرمربیان تیم‌های آنست برگزار شد.

وی ادامه داد: در این دوره بازآموزی که به صورت کشوری و در ۴ روز، برگزار شد، ۲ تا ۳ مربی از هر کدام از پایگاه‌های آنست کشور شرکت کردند که در مجموع ۸۰ مربی و سرمربی در این دوره بازآموزی تخصصی تحت آموزش قرار گرفتند.

مرادی‌پور با اشاره به بندهای این دوره بازآموزی تخصصی، افزود: با توجه به تجربیات گذشته در بحران‌های مختلف، دوره تجسس در شب برای اولین بار در این دوره تخصصی، برگزار شد.

در این دوره بازآموزی، مربیان و سرمربیان، کار با سگ‌های آنست در شب را آموزش دیدند.

استقرار پزشکان هلال‌احمر در ۶۵ هتل محل اسکان زائران حج

‎رئیس مرکز پزشکی‌ حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر نیز از حضور و استقرار پزشکان در ۶۵ هتل محل اسکان زائران ایرانی حج تمتع در عربستان خبر داد.

سیدعلی مرعشی با اشاره به وظیفه اصلی مرکز پزشکی حج و زیارت که ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور های زیارتی است، گفت: امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر زائر ایرانی و عوامل اجرایی به سرزمین وحی اعزام خواهند شد و سهم کادر درمان و بهداشت در حج امسال حدود ۴۲۰ نفر است که در طول مدت حضور زائران در سرزمین وحی، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهند.

مرعشی به ملزومات و وسایل ضروری موردنیاز زائران اشاره کرد و افزود: افرادی که از عینک و سمعک استفاده می‌کنند حتما یک عدد اضافه همراه خود داشته باشند تا در طول این سفر معنوی با مشکلی مواجه نشوند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر افزود: امسال موسم حج در فصل گرم تابستان برگزار می‌شود و لازم است که زائران لباس‌های نخی و رنگ روشن به همراه خود داشته باشند و استفاده از مایعات، کلاه، کفش مناسب و لوازم ضروری خود را در حین این سفر فراموش نکنند.

مرعشی افزود: درمانگاه‌های هلال‌احمر در مکه و مدینه آمادگی کامل برای ارائه خدمات دارو و درمانی داشته و پزشکان هلال‌احمر در ۶۵ هتل محل اسکان زائران برای ارائه خدمات لازم به زوار حضور دارند.

باتوجه به اینکه تعدادی از زائران ممکن است که بیماری‌های زمینه‌ای و مزمن داشته باشند حتما دارو های مصرفی خود را ۱.۵ برابرحداقل مدت زمان حج به همراه داشته باشند.

خدمت داوطلبانه نقطه مشترک هلال‌احمر و بسیج است

دبیرکل جمعیت هلال احمر هم در دیدار با مسئولین بسیج کارکنان هلال احمر، خدمت داوطلبانه را نقطه مشترک هلال‌احمر و بسیج دانست.

یعقوب سلیمانی در این دیدار گفت: در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر قرار گرفته‌ایم؛ این یک رویداد بی نظیر در تاریخ کشور است و این شهر پس از ۲۰ ماه با مجاهدت‌های رزمندگان به دامن میهن بازگشت.

وی افزود: مجاهدت بسیجیان نیز در این عرصه کم‌نظیر بود. بسیجی که قریب به ۴۴ سال از تاسیس آن با درایت امام خمینی (ره) می‌گذرد.

وی ادامه داد: هلال‌احمر و بسیج وظایف مشترکی دارند که نمونه بارز آن خدمت داوطلبانه به مردم و جامعه است. در دهه‌های اخیر کشور با سختی‌های زیادی مواجه بوده است که بسیج و هلال‌احمر همواره با حضور در صحنه توانسته‌اند گره‌های زیادی از مشکلات کشور باز کنند.

این مقام مسئول در هلال‌احمر با اشاره به نقش جوانان در مجاهدت‌های سال‌های اخیر گفت: جوانان و نوجوانان در سال‌های پس از دفاع مقدس نیز در عرصه‌های مختلف در میدان حاضر بوده و در مسیر تعالی کشور گام برداشته‌اند؛ مسیر مجاهدت، ایثار و از خودگذشتی امروز در کشور باید ادامه پیدا کند. اراده‌ای شکل گرفته بود تا این خط مشی از بین برود اما هنوز افرادی همچون علی لندی هستند که در این مسیر با از خودگذشتگی گام برمی‌دارند. نوجوانی که داوطلب هلال‌احمر بود و به کمک مردم شتافت.

وی افزود: مصداق فداکاری و ایثار بی‌شک علی لندی است که باید در صلیب سرخ جهانی به عنوان الگوی ایثار مورد توجه قرار گیرد. بسیجیان نیز در ادوار مختلف چنین فداکاری‌هایی داشته و نشان داده‌اند که همواره در خط مقدم خدمت به مردم هستند. امروز بسیج می‌تواند با کار فرهنگی همان مسیر را ادامه داده و در عرصه‌های مختلف به مردم خدمت کند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که ظرفیت‌ها برای خدمت هر چه بیشتر به مردم افزایش یافته و هلال‌احمر در تلاش است تا در این عرصه از ظرفیت جوانان و سربازان نیز بهره گیرد. در تعامل خوبی که با ستادکل نیروهای مسلح شکل گرفته است تا به امروز سهمیه جذب ۲۰۰ سرباز نیز به هلال‌احمر اعطا شده و در ادامه نیز از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد تا پویایی و نوآوری در هلال‌احمر تداوم یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار