کد خبر: 1159013
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
رییس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه قدرت هسته‌ای ایران قابل نفی نیست، تصریح کرد: امروز کل چرخه فرآیند سوخت هسته‌ای کشور کاملا بومی شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، محمد اسلامی در گردهمایی روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران از این فناوری ارزش‌آفرین برخوردار است به‌طوری‌که شرکت‌ها و کشور‌های فراوانی در سطح جهان خواهان آب سنگین ایران و مشتقات آن هستند.

رییس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: مشتقات آب سنگین یک تحول اساسی در صنعت دارویی، بهداشت و درمان ایجاد می‌کند. مولفه‌ای که قدرت‌ساز بوده و دارو‌هایی که بر پایه آن تولید می‌شود در مرز دانش قرار دارند.

وی گفت: امروز کل چرخه فرآیند سوخت هسته‌ای از صفر معدن یعنی اکتشاف و شناسایی، استخراج و فرآوری از معادن، تبدیل، غنی‌سازی، تولید سوخت و استفاده از آن در راکتور‌ها به‌صورت کاملا بومی شده و توسط دانشمندان و نیرو‌های جوان و تلاشگر کشورمان انجام می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه روایتگری‌هایی که از فعالیت هسته‌ای ایران شده به شکلی بوده است که یک تصویر وارونه از حقایق را نشان می‌دهد اظهار داشت: بنابراین نمایندگان کشورمان در سراسر جهان باید تلاش کنند تا ملت‌ها و دولت‌های جهان را با حقایق و واقعیت‌های جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش آشنا سازند.

وی افزود: در همین زمینه نقش سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور این است که با روشنگری و همچنین گفتگو، جبهه سنگین مبتنی بر قدرت عظیم رسانه‌ای را تا حد امکان مدیریت کنند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار