کد خبر: 1158867
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان:
حجت الاسلام هاشمی ثبت و ضبط تاریخ شفاهی والدین شهدا را از برنامه های مهم خواند و گفت: در استان طی سه ماه و با کمک 30 تیم توانستیم هزار و 900 مورد از خاطرات شهدا را ثبت کنیم.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام هبت اله هاشمی، ظهر امروز، در  جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد، گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب نبرد فرزندان لُر قبل از آنکه شنیدنی باشد، دیدنی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با گرامیداشت سالروز عملیات حاج عمران و آزاد سازی خرمشهر افزود: این ایام اوج قدرت نمایی مردم لُر در دوران دفاع مقدس است.

وی یادآور شد: این ایام در دوران دفاع مقدس ما در دو روز 295 نفر شهید دادیم، و در روز آزادسازی خرمشهر نیز 169 شهید از استان لرستان به درجه رفع شهادت نائل آمدند.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه با گرامیداشت دهه کرامت گفت: در دهه کرامت نیز 18 جوان ما در پادگان امام علی(ع) در یک ساعت شهید شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان به برگزاری کنگره 6551 شهید استان لرستان اشاره کرد و گفت: تاکنون نزدیک به 90 درصد برنامه ها عملی شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 265 جلسه و یادواره مربوط به کنگره در طول این یک سال برگزار شده است، گفت: در زمینه ثبت و ضبط تاریخ شفاهی خانواده شهدا نیز در طول سه ماه یک هزار و 900 مورد از  خاطرات شهدا با 30 تیم مستند ساز ثبت و ضبط ده است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر هاشمی بیان کرد: در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فرقی بین نهادهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان نیست بلکه همه در حوزه ایثار و شهادت مشغول فعالیت هستند.

افتتاح یادمان 52 شهید جاویدالاثر در لرستان

وی با بیان اینکه به نیت هر شهید در سال گذشته سه نهال کاشته شده است که در مجموع 18 هزار درخت به نیابت شهدا کاشته شد، ادامه داد: 170 شهید جاوید الاثر استان لرستان تا به امروز یادمان نداشتند که روز گذشته با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی یادمان 52 شهید شهر خرم آباد افتتاح شد و یادمان شهدای جاویدالاثر در همه شهرستان ها انجام خواهد شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان اظهارکرد: پنج گلزار شهدا در استان لرستان امروز تبدیل به کانون فرهنگی شده و محل برگزاری مراسم رسمی هستند و در دیگر شهرستان ها نیز این اقدام در حال انجام است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار