کد خبر: 1158498
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱
رئیس‌جمهور اوکراین در اجلاس گروه ۷ اتفاق‌هایی که در باخموت افتاده برای او مانند حادثه اتمی هیروشیما بوده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، در حال حاضر برای شرکت در اجلاس گروه ۷ به ژاپن سفر کرده است و امروز (یک‌شنبه) به خبرنگاران گفت که مشاهده عکس‌های اتفاق‌های هیروشیما برای او با اتفاق‌هایی که اکنون در باخموت و دیگر مناطق مسکونی می‌افتد یکسان است.

زلنسکی روز گذشته با پرواز هواپیمایی فرانسوی به هیروشیما در ژاپن رفت و در همین حال «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر رهبران بین‌المللی از روسیه خواستند تا حملات خود به اوکراین را متوقف کند و تحریم‌های جدیدی علیه مسکو در نظر گرفتند.

رئیس‌جمهور اوکراین که به شکلی غیرمنتظره به این نشست آمده بود قیاسی میان ویرانی در باخموت و هیروشیما ترسیم کرد. رهبران حاضر در این نشست هم از کشور‌هایی مانند هند خواستند تا حمایت خود از اوکراین را مستحکم‌تر کنند.

زلنسکی در پاسخ به خبرنگاران در بخشی از سخنانش گفت: «من آشکارا به شما می‌گویم: عکس‌های هیروشیمای ویران شده مرا به یاد باخموت و سایر سکونتگاه‌های مشابه می‌اندازد. هیچ چیز زنده نمانده، تمام ساختمان‌ها ویران شده‌اند.»

صبح امروز زلنسکی در کنار جو بایدن در اجلاس گروه هفت در هیروشیما و در جمع خبرنگاران تأیید کرد که روسیه کنترل شهر باخموت را پس از نبرد ۸ ماهه گروه واگنر با حمایت نیرو‌های روسی به دست گرفته است.

خبرگزاری‌های دولتی روسیه به نقل از سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کردند که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه «تکمیل عملیات را به یگان‌های واگنر و همچنین به همه سربازان یگان‌های نیرو‌های مسلح روسیه که پشتیبانی لازم و حفاظت از جناحین آن‌ها را ارائه کردند، تبریک می‌گوید.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار