کد خبر: 1158116
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
با گذشت یک هفته از زمان تصویب نرخ مصوب جدید شیر خام در شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، این نرخ هنوز در سازمان حمایت تأیید رسمی و ابلاغ نشده و این تأخیر، تعیین قیمت محصولات لبنی پرمصرف را با چالش و ابهام مواجه کرده است.

رضا باکری در نامه‌ای به معاون اول رییس جمهوری آورده است: شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی طی نامه ۲۰ اردیبهشت ماه ضمن تعیین قیمت خرید تضمینی شیر خام گاوداری‌ها که در صورت عدم تایید آن در کارگروه تنظیم بازار کشور و عرضه و تقاضای بازار، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی متعهد به خرید آن به قیمت تضمین شده می‌شود.

استحضار دارید که صنایع لبنی کشور سال گذشته علی‌رغم ۲ برابر شدن قیمت شیر خام؛ همچنان همراهی لازم با دولت و وزارت جهاد کشاورزی جهت حمایت کامل از گاوداری‌های کشور را به عمل آوردند، به‌گونه‌ای که مطلقاً خرید تضمینی وزارت جهاد کشاورزی اتفاق نیفتاد. امسال نیز صنایع لبنی همچنان همکاری و تعامل مطلق با دامداران کشور در خرید شیر خام به قیمت مصوب تنظیم بازار خواهند داشت.

استدعا دارد حضرتعالی امر و مقرر فرمایید هرچه سریع‌تر قیمت هم‌زمان خرید شیر خام و فروش سه قلم (شیر، ماست و پنیر) در ستاد تنظیم بازار تصویب و جهت اجرا به صنایع لبنی و گاوداری‌های کشور ابلاغ شود یا چنانچه آن مقام عالی صلاح کشور را در عدم اعلان قیمت، تشخیص می هد.

 

انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی: قیمت مصوب لبنیات اعلام شود

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار