کد خبر: 1157104
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
رسانه‌های ترکیه از آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی در سراسر این کشور خبر می‌دهند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،‌ رسانه‌های ترکیه از آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی در سراسر این کشور خبر می‌دهند.

به نوشته رویترز، شعب اخذ رای در یکی از مهمترین انتخابات ترکیه در تاریخ مدرن این کشور در سال اخیر که نتیجه آن سرنوشت ادامه حضور اردوغان در قدرت بعد از دو دهه را مشخص می‌کند، آغاز به کار کردند.

صندوق‌های انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه از ساعت هشت صبح تا ۱۷ عصر روز یکشنبه (امروز به وقت محلی ترکیه) کار اخذ آرا را انجام می‌دهند.

«احمد ینر» رئیس اداره عالی انتخابات ترکیه چندی قبل اعلام کرده بود تعداد افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات به ۶۴ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۹۴۱ رأی دهنده رسیده که از این تعداد چهار میلیون و ۹۰۴ هزار و ۶۷۲ شهروند برای اولین بار حق شرکت در انتخابات را دارند.

به گفته او تعداد رای‌دهندگان در داخل ترکیه ۶۰ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۸۴۳ نفر و مابقی رای‌دهندگان خارج از کشور است. ۱۹۱۸۸۴ صندوق رأی در داخل ترکیه و ۵۰۴۰ صندوق نیز در خارج از این کشور در نظر گرفته شده است. ۶۲۱۵ رأی دهنده نیز می‌توانند در ۴۲۱ صندوق سیار رأی خود را به صندوق بیندازند.

در خصوص اعلام نتایج، کمیسیون عالی انتخابات تا اواخر شامگاه امروز ۱۴ مه اجازه درز هیچ اطلاعاتی از نتایج را نمی‌دهد و پس از آن رسانه‌ها می‌توانند به تدریج نتایج را اعلام کنند و تا نیمه شب ۱۵ مه کمیسیون عالی انتخابات نتایج اولیه را به تدریج اعلام می‌کند.

پس از اعلام نتایج، احزاب و نامزدها می‌توانند اعتراضات خود را اعلام کنند و پس از بررسی شکایت‌ها، نتیجه نهایی در عرض دو هفته اعلام می‌شود.

در صورتی هم که هیچ یک از نامزدهای ریاست‌جمهوری حائز اکثریت آراء نشود، انتخابات به مرحله دوم کشیده خواهد شد که بعد از دو هفته در تاریخ ۲۸ می برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار