کد خبر: 1157072
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱
محصولی:
دبیرکل جبهه پایداری ۱۰ ماه مانده به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌گوید: نباید در مسائل مهم کشور به دنبال معامله باشیم؛ منظور برخی‌ از تعامل همین معامله‌ها و لابی‌های سیاسی و بده بستان‌ها است و به تعبیری در جریان ارائه نفرات برای حضور در لیست‌های انتخاباتی به دنبال سهم‌خواهی هستند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، صادق محصولی در نشست سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: جبهه پایداری انقلاب اسلامی در تمام انتخابات یک راهبرد و اصول مشخصی دارد و آن را در دستور کار خود قرار می‌دهد و در گذشته به صورت مبسوط به این اصول و خطوط قرمز پرداخته شده است البته برای رسیدن به یک لیست واحد این جبهه همیشه در تلاش است که در صورت امکان با گروهها و جریان های انقلابی به حداکثر اشتراکات ممکن برسد.

دبیر کل جبهه پایداری در ادامه با اشاره به گام‌های اساسی برای رسیدن به یک لیست مشترک عنوان کرد: به طور خلاصه در رسیدن به این اشتراکات در گام اول این نکته مطرح است که نیروهای انقلابی همدیگر را تخریب نکنند و در گام دوم شاخص‌های لازم برای پیشنهاد و اولویت نامردها به طور دقیق بررسی و مشخص شود و ملاک‌ها و اصول کاملا شفاف و واضح تبیین شود. در گام سوم مبتنی بر شاخص‌های ذکر شده باید مشترکات لیست‌ها را شناسایی کرده و در گام چهارم در صورت امکان توافق، لیست نهایی بصورت یک لیست واحد و مشترک بین جریان ها و نیروهای انقلابی ارائه شود.

محصولی تاکید کرد: مرحله دوم که مرحله تعیین اصول و شاخصهاست از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در این مرحله نباید از خطوط قرمز پافراتر گذاشته شود و باید برمبنای این شاخص‌ها نامزدهای اصلح شناسایی شود طبق روایات دینی اگر اصلح را انتخاب نکنیم به خدا و رسول و مردم خیانت کرده‌ایم. قاعده اصلی این است که ما باید به دنبال شناسایی اصلح باشیم و در صورت لزوم او را متقاعد کنیم که به صحنه عمل وارد شود و البته کمک کنیم که او را به سایرین معرفی کنیم.

وی در ادامه افزود: جبهه پایداری انقلاب اسلامی در شناسایی و انتخاب فرد اصلح اصول و موازینی دارد که طبق آن به نامزدها در شاخصهای مختلف که با ضریب‌های متفاوت اعمال می‌شود نمره داده و ارزیابی را انجام می‌دهد و افراد از بالاترین نمره به ترتیب وارد لیست می‌شوند.

دبیر کل جبهه پایداری با اشاره به لیست وحدت در انتخابات مجلس یازدهم افزود: علت اینکه در شب آخر به وحدت رسیدیم این بود که نیروهای انقلاب در تبیین مواضع خود موفق نبودند و نتوانستند مواضع را به درستی بیان کنند البته برخی کارشکنی‌هایی هم از سوی برخی افراد صورت گرفت. مساله مهم این است که متاسفانه ضعف بزرگی در بین جریان انقلاب وجود دارد که برای تحلیل و شناسایی وضع موجود وقت نمی‌گذراند. موضوع مهم دیگر این است که ما نباید در مسائل مهم کشور به دنبال معامله باشیم و برخی‌ها منظورشان از تعامل همین معامله‌ها و لابی های سیاسی و بده بستان‌ها است و به تعبیری در جریان ارائه نفرات برای حضور در لیست‌های انتخاباتی به دنبال سهم خواهی هستند.

محصولی با اشاره به برنامه‌های جبهه پایداری انقلاب اسلامی در انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: برنامه‌ها و اصول جبهه در انتخابات پیش رو مانند سایر انتخابات مشخص و معین است به قول مرحوم آیت الله خوشوقت پایداری یعنی که برای حفظ اصول و دفاع از آرمان‌ها و رعایت خطوط قرمز باید تا پای دار ایستاد و این را هم عرض کنم که ما هیچگونه رجحانی و اولویتی برای اعضا پایداری جهت حضور در لیست نداریم و هر کسی که پای نظام و ارزش‌ها بایستد جزو جبهه پایداری به حساب می‌آوریم ولو اینکه وی عضو جبهه پایداری نباشد. البته ما هیچ زمان از لیست واحد فراری نیستیم و می گوییم که این گامهای چهارگانه را باید برای رسیدن به یک لیست مشترک طی نماییم.

وی گفت: راهبرد در یک کلمه انتخاب اصلح است نه اینکه صرفا به دنبال کسی برویم که رای آوری بیشتری داشته باشد اما نمره او پایین باشد و این را هم مجددا تاکید می‌کنم که آن کسی که اصلح است را باید متقاعد کنیم تا به صحنه بیاید. ما در عین اینکه هیچگونه منعی از ارائه یک لیست واحد نداریم اما در این روند باید ملاک‌ها به طور دقیق بررسی و مشخص و حاکم شود و نباید اینگونه باشد که به هر قیمتی یک لیست واحد ارائه دهیم بعبارت دیگر نمیتوان بخاطر لیست واحد از اصول و رعایت و ملاحظه شاخص ها عدول کنیم.

محصولی با ذکر آیه ۲۴ سوره توبه گفت برای تبیین مواضع و گفتمان انقلاب باید کار جهادی کرد و از وقت و آبرو و جان و مال خود برای تلاش جهادی مایه گذاشت. وی با اشاره به آیه ۳۵ سوره مائده گفت در کنار تقوای الهی و توسل به اهل بیت علیهم حتما باید کوشش پیوسته و تلاش جهادی برای همراه کردن مردم و کسب نتیجه مطلوب انجام داد.

این جلسه صمیمانه با پرسش و پاسخ دانشجویان در زمینه آسیب شناسی مجلس و دولت و نقاط قوت و ضعف بخش‌های مختلف کشور ادامه پیدا کرد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره ۴ ساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله روز جمعه ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار