کد خبر: 1156934
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
نتایج دو نظرسنجی جدید انتخاباتی در ترکیه نشان داده رئیس‌جمهور این کشور احتمالاً با فاصله کم در دور اول برنده خواهد شد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،‌ نتایج دو نظرسنجی جدید انتخاباتی در ترکیه نشان داده «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه احتمالاً با فاصله کم در دور اول برنده انتخابات خواهد شد. 

انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری ترکیه یکشنبه ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت) برگزار خواهد شد. در صورتی که هیچ یک از نامزدها نتواند دستکم ۵۰ درصد آرا را کسب کند، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد که ۲۸ مه (هفتم خرداد) برگزار خواهد شد. 

به گزارش اسپوتنیک، نظرسنجی Areda نشان داد که ۵۱.۳ درصد رای‌دهندگان آماده رای دان به اردوغان در روز یکشنبه هستند، در حالی که ۴۴.۲ درصد قصد حمایت از «کمال قلیچداراوغلو» اصلی‌ترین رقیب اردوغان و نامزد اپوزیسیون در این انتخابات را دارند. نامزد سوم «سنان اوغان» می‌تواند تنها چهار درصد آرا را از آن خود کند. 

 

بر اساس این نظرسنجی، ائتلاف حزب حاکم عدالت و توسعه و حزب جنبش ملی‌گرا بیش از ۵۱ درصد آرا را کسب خواهند کرد. 

نظرسنجی Asal هم پیش‌بینی کرد اردوغان ۵۰.۶ درصد آرا و قلیچداراوغلو ۴۶.۳ درصد آرا را کسب خواهند کرد. 

نظرسنجی اول با شرکت ۲۵ هزار نفر بین ۱۱ تا ۱۲ مه انجام شد و یکی از اولین نظرسنجی‌هاست که بعد از کناره‌گیری «محرم اینچه» از انتخابات در روز پنجشنبه، انجام شد. نظرسنجی دوم با شرکت دو هزار نفر از ۱۰ تا ۱۲ مه انجام شد. 

پیش‌تر نظرسنجی مؤسسه «کُندا» در ترکیه نشان داده بود کمال قلیچداراوغلو با اختلاف ۵.۶ درصدی از اردوغان پیش افتاده است.

طبق این نظرسنجی، ۴۹.۳ درصد سؤال‌شوندگان به قلیچداراوغلو نامزد ائتلاف «ملت» و ۴۳.۷ درصد آن‌ها نیز به رجب طیب اردوغان نامزد ائتلاف «جمهور» رأی خواهند داد.

با احتساب نتایج این نظرسنجی، انتخابات به دور دوم خواهد کشید. بیشتر ناظران سیاسی و تحلیلگران می‌گویند انتخابات ریاست‌جمهور ترکیه به دور دوم کشیده خواهد شد چرا که هیچ یک از طرفین قادر به کسب ۵۰ درصد آرا در مرحله اول نیستند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
0
0
سردبیر جوان هم طبعش برگشته این همه عکس از اردوغان این عکس که دو زن بی حجاب توش هست در این شرایط مشکل اجتماعی ایران گذاشتی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار