کد خبر: 1156016
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶
سفرای اتحادیه اروپا سخنرانی‌های مراسم «روز اروپا» در تل‌آویو را به‌دلیل مشارکت «ایتمار بن‌گویر» (وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو) لغو کردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، سفارت اتحادیه اروپا در سرزمین‌های اشغالی امروز دوشنبه اعلام کرد که بروکسل مراسم روز اروپا را به دلیل مشارکت «ایتمار بن‌گویر» (وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو) در آن لغو کرده است.

در بیانیه صادره از سوی سفارت اتحادیه اروپا در سرزمین‌های اشغالی در این ارتباط آمده است: ما نمی‌خواهیم به فردی که دیدگاه هایش با ارزش‌های اتحادیه اروپا در تضاد است، جایگاهی را ارائه دهیم.

اتحادیه اروپا در این بیانیه مشترک اعلام کرد: متاسفانه ما امسال تصمیم به لغو بخشی از مراسم «روز اروپا» (سخنرانی‌های مراسم) گرفتیم؛ زیرا نمی‌خواهیم به کسی که دیدگاه هایش با دیدگاه‌های این اتحادیه در تناقض است، جایگاه دهیم.

در همین ارتباط، سفیر اتحادیه اروپا در اراضی اشغالی دیروز یکشنبه با ارسال نامه‌ای به طور رسمی از وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خواست، «ایتمار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو را به عنوان نماینده تل‌آویو در مراسم روز اروپا معرفی نکند.

بنابر اعلام رسانه‌های عبری، مراسم موسوم به روز اروپا قرار است فردا سه‌شنبه در تل آویو برگزار شود و دبیرخانه کابینه رژیم صهیونیستی بن‌گویر را به عنوان نماینده خود در این مراسم معرفی کرده است.

منابع عبری گزارش داده بودند که با وجود اینکه به طور رسمی دستورالعملی برای بایکوت وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو از سوی اتحادیه اروپا، وجود ندارد، اما سفرای کشور‌های اروپایی در اراضی اشغالی به دلیل سیاست‌های افراط‌گرایانه بن‌گویر تمایلی به ملاقات با وی ندارند.

این در شرایطی است که در ماه‌های اخیر انتقادات از بن‌گویر به دلیل سیاست‌های افراط‌گرایانه و تحریک‌آمیز وی افزایش پیدا کرده است.

یائیر لاپید رهبر مخالفان در اراضی اشغالی، پیش از این در موضع‌گیری مشخص عنوان کرده بود که نتانیاهو با سیاست‎‌های اتخاذ شده از سوی بن‌گویر، اسرائیل را به سوی هرج و مرج پیش می‌برد.

پیشتر دولت آمریکا نیز در زمان تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی با ارائه وزارتخانه‌های امنیتی و مالی (وزارت امنیت داخلی و وزارت دارایی) به ایتمار بن‌گویر و بتسلئیل اسموتریچ مخالفت کرده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار