کد خبر: 1155773
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه موجودیت این رژیم در خطر است، تأکید کرد که مسئله ایران، بخشی از سیاست‌های نخست‌وزیر کنونی به منظور ارعاب است.
پارسال اظهاراتی از ایهود اولمرت نقل شد مبنی بر اینکه اسرائیل گزینه نظامی علیه ایران ندارد. اولمرت اخیراً در گفتگو با کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی در سخنانی انتقادی از مواضع بنیامین نتانیاهو به موضع وی درباره ایران هم اشاره داشت. او از جامعه بین‌الملل خواست که به کابینه نتانیاهو اعتراض کند و تصریح کرد: «کسی که اسرائیل را دوست دارد باید مخالف دولت نتانیاهو باشد.» وی اذعان داشت: «موضوع ایران بخشی از سیاست‌های نتانیاهو برای ارعاب هیستریک [صهیونیست‌ها]است. دولت [کنونی]اسرائیل به شدت دشمن منافع اساسی است. دولت کنونی، نماینده ارزش‌های اساسی اسرائیل نیست، بنابراین جامعه جهانی که اسرائیل را دوست دارد، باید دولت نتانیاهو را رد کند.» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی درباره دیدار احتمالی نتانیاهو با جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا هم گفت که این دیدار «هیچ اهمیتی ندارد، زیرا امریکا کاری که نتانیاهو بخواهد درباره ایران انجام دهد، انجام نخواهد داد.» وی افزود: «آنچه نتانیاهو می‌خواهد این است که ما همیشه در ترس، تشویش و دلهره زندگی کنیم و موجودیت اسرائیل در خطر است.» اولمرت تصریح کرد: «تن‌ها سودی که نتانیاهو می‌تواند از دیدار با رئیس‌جمهور امریکا ببرد، ارتقای سیاسی جایگاه نخست‌وزیر اسرائیل است. من این حمایت سیاسی را نمی‌خواهم و به گفته بایدن او نیز نمی‌خواهد این حمایت را ارائه کند و به همین دلیل نتانیاهو هنوز برای سفر به امریکا دعوت نشده است.»
هشدار این مقام صهیونیست اگرچه فقط معطوف به سیاست‌های نتانیاهو در برابر ایران و امریکاست، اما اروپا هم در انتقاد از نتانیاهو ساکت نمانده است. رسانه‌های عبری در گزارش‌های خود اعلام کرده‌اند که کابینه رژیم صهیونیستی، ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی را به عنوان نماینده خود در این مراسم انتخاب کرده و او قرار است در این مراسم که روز سه شنبه برگزار می‌شود، سخنرانی کند. با این حال، سفیر اتحادیه اروپا در تل‌آویو در پیامی به وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی، از آن‌ها درخواست کرده بن‌گویر، نماینده تل‌آویو در مراسم «روز اروپا» نباشد. سفرای اروپایی در اسرائیل به دلیل مواضع بن‌گویر با وی ملاقات نمی‌کنند، اگرچه هیچ سیاست رسمی برای تحریم او وجود ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار