کد خبر: 1155686
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: ملاک فروشندگان لوازم خانگی برای قیمت سازمان حمایت و سامانه ۱۲۴ است.
اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه ملاک فروشندگان برای قیمت سامانه ۱۲۴ و سازمان حمایت است، گفت: اگر تولیدکنندگان مجوز افزایش قیمت دریافت کنند و قیمت‌ها در سامانه ۱۲۴ بارگذاری شود، مورد تأیید است، اما اینکه در سطح عرضه چه اتفاقی می‌افتد، مربوط به سازمان حمایت است.
وی با اشاره به افزایش قیمت برخی لوازم خانگی در سال جدید گفت: برخی شرکت‌ها قیمت‌های جدید در سامانه بارگذاری کردند که نشان می‌دهد مجوز دریافت کرده‌اند، اما برخی بدون دریافت مجوز قیمت‌ها را افزایش داده‌اند.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت لوازم خانگی در سال‌های اخیر گفت: سؤال من از سازمان امور مالیاتی این است که چرا نباید هنوز معافیت صنف لوازم خانگی در تبصره ماده ۱۰۰ با تمام نامه‌نگاری‌ها و صحبت‌ها افزایش پیدا کند. نباید به دید دزد و خلافکار به اصناف نگاه کرد که همه پرونده مالیاتی دارند. همچنین باید هزینه‌های اصناف هم در نظر گرفته شود. بنا بر این گزارش، آخرین مجوز افزایش قیمت لوازم خانگی مربوط به تیر ماه سال قبل است که مجوز افزایش ۱۵ درصدی قیمت برای تلویزیون و ۱۰ درصدی برای یخچال، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و ظرفشویی صادر شد.

افتتاح پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با حضور رئیس‌جمهور در سالن اجلاس سران گشایش یافت.
در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۳) به گفته معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، ۷۵۰ شرکت داخلی حضور دارند و ۶۰ کشور از نقاط مختلف دنیا آمادگی خود را برای بازدید از این نمایشگاه اعلام کرده‌اند.
کشور‌های حاضر در این نمایشگاه کشور‌هایی مانند امارات، پاکستان، روسیه، ترکیه، چین و برخی دیگر از کشور‌ها از جمله شرکت‌کنندگان در این رویداد هستند. در این نمایشگاه در ۱۲ بخش از جمله صنعت، پزشکی، لوازم خانگی، مواد غذایی، پتروشیمی و دیگر موارد حاضر خواهیم بود. پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو۲۰۲۳) از دیروز (۱۷ اردیبهشت ماه) آغاز شده و تا ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد. این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۵۰ هزار متر مربع در ۱۵ سالن نمایشگاهی، با میزبانی ۷۰ هیئت تجاری و دولتی مشتمل بر بیش از هزار و ۲۰۰ تاجر و مقام دولتی از سراسر دنیا با هدف ایجاد بازار‌های صادراتی جهانی با تمرکز بر شرق آسیا، اوراسیا، آفریقا و امریکای لاتین و تنوع بخشی به کالا‌های صادراتی کشور (خاصه دانش بنیان و نیز دارای ارزش افزوده بیشتر) به منظور افزایش ضریب تاب‌آوری اقتصادی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار