کد خبر: 1154542
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴
رئیس جمهور فیلیپین می‌گوید اجازه نخواهد داد کشورش به مقری برای اقدامات نظامی آمریکا تبدیل شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، فردیناند مارکوس جونیور، رئیس جمهور فیلیپین امروز (یکشنبه) در حالی که عازم واشنگتن بود در خصوص صدور مجوز برای آمریکا جهت دسترسی به پایگاه‌های نظامی فیلیپینی گفت: «ما هیچ اقدام تحریک‌آمیزی که فیلیپین را درگیر کند، توسط هیچ کشور دیگری را تشویق نمی‌کنیم».

به گزارش تی‌آر‌تی، وی تاکید کرد: «ما اجازه نمی‌دهیم که فیلیپین به عنوان پایگاهی برای هر نوع اقدام نظامی مورد استفاده قرار گیرد».

اخیرا، فیلیپین با آمریکا توافق کرده است که اجازه دسترسی واشنگتن به چهار پایگاه نظامی بیشتر را بدهد. پیش از آن، دو کشور در سال ۲۰۱۴ توافق کرده بودند که آمریکا از ۵ پایگاه در خاک فیلیپین استفاده کرده و تجهیزات خود را در آنجا ذخیره کنند.

فیلیپین به دلیل نزدیکی جغرافیایی به چین برای آمریکا بسیار حائز اهمیت است. وآنگ شیلیان، سفیر چین در فیلیپین در واکنش به توافق اخیر آمریکا و فیلیپین گفته است: «فیلیپین با افزایش دسترسی آمریکا به پایگاه‌های نظامی در این کشور که هدفی جز دخالت در امور میان چین و تایوان ندارد، به تنش در منطقه دامن می‌زند».

پیش‌تر وزیر امورخارجه چین اعلام کرد بود آمریکا با تقویت پایگاه‌های نظامی خود در فیلیپین موجب افزایش تنش‌ها و صلح و ثبات کمتری در منطقه خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار