کد خبر: 1153853
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:
نماز عبادی سیاسی جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه متقین طبق تعالیم قرآن و عترت نه ظلم می‌کنند و نه زیر بار ظلم می‌روند، بیان داشت: مولانا امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۲۳۳ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: ««یَوْمُ الْمَظْلُومِ عَلَى الظَّالِمِ أَشَدُّ مِنْ یَوْمِ الظَّالِمِ عَلَى الْمَظْلُومِ»، روز پیروزى ستمدیده بر ستم‌کار سخت‏تر از روز پیروزى ستم‌کار بر ستمدیده است».

متقین نه ظلم میکنند و نه زیر بار ظلم میروند

وی در ادامه با تأکید بر اینکه روز قیامت که روز انتقام گرفتن ستمدیده است برای ستم‌کار خیلی سخت است، گفت: آن روزی که ستمگر غلبه داشت دنیا بود و همه‌چیز دنیا محدود است، نهایت با ستم یک‌بار او را می‌کشند؛ اما روز قیامت ستمدیده غلبه دارد و ستمگر هم نمی‌میرد تا کار تمام‌شده باشد، بلکه پاداش و انتقام و غلبه آنجا با دنیا خیلی فرق دارد و برای عده‌ای دائمی و ماندگار است. باید از خشم خدا به خدا پناه ببریم.

جنایتی که در یوم المصیبه به اسلام وارد شد خیلی سنگین بود

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه قلب مسلمین جهان بخصوص شیعیان دقیقاً ۱۰۰ سال قبل در ۸ شوال سال ۱۳۴۴ قمری که امسال مصادف است با ۹ اردیبهشت جریحه‌دار شد، اظهار داشت: تخریب قبور اهل‌بیت ‌علیهم‌السلام توسط فرقه‌ای ضاله و شرور و بی‌بصیرت که دائماً آلت دست شیطان و کشورهای استکباری بوده‌اند و سلف آنان در صدر اسلام، مورد بهره‌کشی منافقین قرار می‌گرفتند که امیرالمؤمنین علیه‌السلام در نهج‌البلاغه اشاره فرمودند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه عنوان کرد: در طول تاریخ تمدن اسلامی فرقه‌ها و گروه‌های زیادی به اسلام و مسلمین ضربه زده و خسارت وارد کردند اما جنایتی که در یوم المصیبه به اسلام وارد شد خیلی سنگین بود، به شیعه و اهل سنت صدمات فراوان زد و مقدمه‌ای شد تا بتوانند به اسم شرک، آثار اسلامی را در سراسر دنیا تخریب کنند و از بین بردند حتی قصد قبر منور رسول گرامی اسلام را هم داشتند که موفق به این کار نشدند.

هرروز پایههای ظلم صهیونیستی سستتر شده و به اضمحلال نزدیکتر میشود

وی تصریح کرد: اگر خط مقاومت اسلامی و این جبهه متحدی که امروز تشکیل‌شده نبود، مسیری که صهیونیست‌های خبیث با مدیریت کشورهای استکباری و با استفاده از ثروت و سلاح و رسانه‌ای که در اختیاردارند و دست‌نشانده بودن بعضی کشورها، سلطه آنان برجهان اسلام بسیار پیشرفته‌تر از امروز بود؛ اما سنگ بنای مقاومت که توسط امام (ره) و انقلاب اسلامی گذاشته شد و به‌مرور رشد کرد و بالنده شد، امروز در حال ثمر دادن است که‌ می‌بینم از درون سرزمین‌های اشغالی خبرهای ویژه به گوش می‌رسد و هرروز پایه‌های ظلم صهیونیستی سست‌تر شده به اضمحلال نزدیک‌تر می‌شود و به فرزندان و جوانان کشورهای اسلامی این نوید را می‌دهد که به‌زودی در کنار هم در قدس شریف به ‌نماز خواهیم ایستاد.

نباید دشمنیهای دشمنان و حتی چرخش رفتاری بعضی آنان را سادهانگاری کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه باید این بیان امیرالمؤمنین علیه‌السلام را دائم در گوش داشته باشیم که فرمودند: «کوچک شمردن دشمن، آفت براى قوام جامعه است»، گفت: در این پیچ تاریخی که به نفع جبهه اسلام در حال گردش است و روابط با بعضی کشورها به حالت عادی برمی‌گردد، نباید دشمنی‌های دشمنان و حتی چرخش رفتاری بعضی آنان را ساده‌انگاری کرد و همه باید به هوش باشند که در کمین دشمن نیفتیم.

خلیج‌فارس در طول تاریخ با همین نام ثبت‌شده است

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به دهم اردیبهشت‌ماه سالگشت اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و روز ملی خلیج‌فارس، بیان داشت: خلیج‌فارس سومین خلیج بزرگ جهان است که به خاطر موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد در طول تاریخ با همین نام ثبت‌شده و مردم جهان آن را بانام خلیج‌فارس یا دریای پارس می‌شناسند. حتی در اسنادی که مربوط به ۴۵۰ سال پیش از میلاد حضرت مسیح و در کتاب‌هایی مربوط به یونان است این خلیج را خلیج‌فارس می‌دانند.

هر کس بی‌اجازه وارد مرزهای ایران شده یا خودش را خیس کرده و یا با ذلت فرار کرده است

وی در ادامه بابیان اینکه هر از چند گاهی نظام سلطه با تحریف و دروغ‌پردازی برای خلیج‌فارس اسامی دیگری جعل می‌کند تا شاید بتواند به این وسیله به استقلال ملی نظام اسلامی خدشه‌ای وارد کند، گفت: ایران کشوری مستقل و با مرزی مشخص است و تا امروز هر کس بی‌اجازه وارد مرزهای ما شده است یا خودش را خیس کرده و یا با ذلت فرار کرده. باید این را آویزه گوش خود کنند که اگر اقدام نسنجیده‌ای راجع به ایران اسلامی داشته باشند حتماً اقدامات سنجیده ‌ایران نابودی کامل آنان را جلو خواهد انداخت.

یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت کشور کارگران هستند

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری ضمن عرض تبریک به مناسبت روز کار و کارگر به همه کارگران و کارفرمایان و مجاهدان عرصه تولید، بیان داشت: همه ما به‌خوبی می‌دانیم که یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت کشور کارگران هستند. چرخ‌های تولید کشور در صنایع ‌کوچک و بزرگ در عرصه‌های مختلف با تلاش و جدیت کارگران به حرکت درمی‌آید و آبادانی و رفاه را به همراه می‌آورد لذا در روایات و سفارش‌های ائمه هدی علیهم‌السلام به این جایگاه توجه خاص شده است.

کارگران، ستون فقرات کشور و انقلاب‌اند

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه تربیت‌شدگان مکتب اهل‌بیت هم به این نکات توجه دارند، گفت: حضرت امام (ره) دربیانی فرمودند: «دو قشر از ملت، ستون فقرات کشور و انقلاب‌اند. یک قشر، قشر کارگر که با مجاهدات پیگیر خود، قبل از انقلاب با اعتصابات دامنه‌دار خود انقلاب را به پیروزى رساندند و بعد از انقلاب هم آن‏ها هستند که با کوشش خود و جهاد خود در راه اسلام این انقلاب را به‌پیش مى‏برند». این کار نیروهای کارگر است؛ کارگران ما خط قرمز تفکری‌شان انقلاب و ارزش‌های انقلاب و ارزش‌های اسلامی است و تا امروز هم در این مسیر ایستادند ولو خناسانی خواستند کارهایی انجام دهند اما این‌ها محکم در مقابل آن‌ها ایستادگی کردند.

کارگر است که ثروت را تولید و رشد اقتصادى را به وجود مى‏آورد

وی در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این رابطه پرداخت و گفت: همین مسیر را رهبر معظم انقلاب هم طی کرده‌اند و دربیانی فرمودند: «هر کشورى هرچه رشد مادى و ثروت دارد، از سرانگشت کارگر دارد. کارگر است که ثروت را تولید مى‏کند و رشد اقتصادى را به وجود مى‏آورد. اگر کارگر نباشد، همه طراحان و برنامه‏ریزان و متفکران اقتصادى کارشان بیهوده خواهد ماند. آن عنصر و عاملى که‏ همه فکر و هدف‏ها و برنامه‏ها و پیشرفت‏هاى علم اقتصاد را در مقام عمل تحقق مى‏بخشد، عبارت از سرپنجه کارگر است». تعریف خیلی بلند و قشنگی است.

کار عبادت است

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه با تأکید بر اینکه در روایت داریم کار عبادت است، گفت: رهبری هم در بخشی از بیاناتشان فرمودند: «ساعات کار در کارگاه‏ها و کارخانه‌ها، لحظات‌ عبادت، ساعات اداى دین به شهیدان و محرومان و مستضعفانِ‌ جامعه است. سلاح کارگران، کار آنان است که از این سلاح باید براى تداوم انقلاب، گسستن زنجیر وابستگى و درنهایت، کسب استقلال اقتصادى استفاده شود». تعبیرات بلند و قشنگی است.

اولین کارگر عالم هستی خدا است / تکریم از کارگر تکریم از خداست

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه جایگاه کارگر جایگاه بلندی است؛ جایگاه خداست، گفت: خدا کارگر است. اولین کارگر عالم خداست. خلق و تولید کرده است؛ انسان، موجودات و عالم هستی را خلق کرده. اولین کارگر عالم هستی خدا است و تکریم از کارگر تکریم از خداست.

نگذارید کارخانهای تعطیل و کارگری بیکار شود

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در سال رشد تولید، میدان‌داری این جبهه بر دوش و بازوان پرتوان سربازان این عرصه یعنی کارگران بزرگوار و شریف است؛ و ما هم وظائفی داریم که در این مسیر باید انجام دهیم که کمترین آن ترویج و نشر خرید کالای ایرانی است، گفت: کالای ایرانی یعنی محصول کار کارگر ایرانی، یعنی ‌محصول جهادِ کارگر ایرانی در این کارزاری که همه دشمنان دست‌به‌دست هم داده‌اند تا در این میدان کشور را زمین‌گیر کنند. تقویت این جبهه، به خرید محصولات ایرانی است. هرکس کالایی که تولید داخلی آن وجود دارد و غیر آن را می‌خرد به جبهه دشمن کمک کرده است؛ بی‌تعارف. نگذارید کارخانه‌ای تعطیل و کارگری بیکار شود.

یکی از مهم‌ترین موانع تولید مسئولینی هستند که دلداده به غرب و چشم به بیگانه دارند

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز با تأکید بر اینکه در رشد تولید باید موانع تولید را از سر راه برداشت، گفت: یکی از مهم‌ترین موانع تولید مسئولینی هستند که دلداده به غرب و چشم به بیگانه دارند و با انواع حیل فرصت رشد به داشته‌ها و تولیدات داخلی نمی‌دهند که امیدواریم این مانع تولید در دولت سیزدهم به‌زودی ‌مرتفع بشود.

قرارگاه اقتصادی در استان تشکیل شود

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه دستور حضرت آقا به ‌مردمی‌ کردن اقتصاد را زودتر در دستور کار قرار دهند و اقدامات لازم لااقل در این استان عملیاتی بشود، گفت: الحمدالله کارها همه قرارگاهی و پر جلسه انجام می‌شود و کمتر هم گزارشی از نتایج جلسات به گوش می‌رسد اما نشانگر اهتمام عزیزان است اما متأسفانه در استان بااینکه موقعیت‌های اقتصادی فراوانی دارد قرارگاه اقتصادی نداریم و با پرسشی که کردم جلسه‌ای به این عنوان برگزار نمی‌شود که باید به‌سرعت اصلاح شود.

همه زیر بار منت معلم هستیم / باید به آن‌ها توجه کرد و جایگاهشان را باید بیش از این‌قدر دانست

وی در بخش دیگری بیان داشت: ۱۲ اردیبهشت سالگشت‌ شهادت‌ معلم ‌انقلاب، علامه ‌مرتضی مطهری (ره) است که به‌روز معلم نام‌گذاری شد تا از این قشر عظیم فرهنگی و خدوم تقدیر شود؛ که از همین‌جا از خدا که معلم اول است و از انبیاء و اولیاء که معلم بشر هستند و از تمام معلمان و مدیران و همه‌کسانی‌ که در امر تعلیم و تربیت نقش دارند تشکر و قدردانی می‌کنم. به تعبیر رهبر معظم انقلاب همه ما منت دار شما هستیم و عرض می‌کنم خدا قوت و خسته نباشید. معلمان چشم‌وچراغ ملت هستند؛ باید به آن‌ها توجه کرد و جایگاهشان را باید بیش از این‌قدر دانست.

شهید مطهری در عرصه «جهاد تبیین» کم‌نظیر بود

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه یکی از کسانی که در قبل انقلاب و بعد انقلاب در عرصه جهاد تبیین کم‌نظیر بود، شهید مطهری است، گفت: او با دقت تمام شبهات مختلف فکری و عقیدتی و فلسفی و اخلاقی که در آن روزگار جوانان مواجه بودند را شناسایی می‌کرد و با استفاده از فرهنگ ناب قرآن و عترت پاسخ می‌داد. هر جا می‌دید در گفتار و نوشتاری تفکرات غربی و شرقی را با اسلام مخلوط می‌کنند، بالصراحه در مقابل التقاط‌ می‌ایستاد. به‌خصوص تفکرات لیبرالیستی و کمونیستی را عالمانه و منصفانه نقد و بی‌اعتبار کرد.

شهید مطهری، توطئههای فکری را شناسایی می‌کرد و از بین میبرد

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه شهید مطهری، توطئه‌های فکری را شناسایی می‌کرد و از بین می‌برد، گفت: یکی از توطئه‌های استعمار که از دوران مشروطه شروع‌شده بود، تعلیم افرادی بود به نام منورالفکر و روشنفکر که بتوانند با بیان و قلم و رفتارشان سیاست‌های استعماری اسلام‌زدائی در مسیر غرب‌زدگی را در ایران هدایت کنند. مردم مسلمان اما غرب‌زده باشند و همه تلاش این‌ها این بود که هویت اسلامی ملت را از درون از بین ببرند. در بینشان معمم هم بود.

عده‌ای حاضرند کشور را دودستی تقدیم غرب کنند

وی در ادامه تصریح کرد: شما با نمونه‌های امروزی این قشر کاملاً آشنا هستید؛ در این سال‌های بعد از انقلاب صحبت می‌کنند. بودند و هستند و حرف هم زیاد می‌زنند. حاضرند کشور را دودستی تقدیم غرب کنند. در اوج مبارزه با دشمن، چه اقتصادی، چه سیاسی و چه فرهنگی از کنار پرچم کشور جعلی و متخاصم عبور می‌کنند. حاضر نیستند پایشان را بگذارند که بگویند ما دوست آن تفکر هستیم. شهید مطهری چهره واقعی این افراد را با بیان صریح و قول سدید و روش قاطع خودش روشن کرد که جای این‌گونه جهادهای تبیین در این روزها خالی است.

معلم تراز کم داریم / غفلت سالهای گذشته را با احیاء دقیق دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم تراز، جبران کنیم

امام‌جمعه کرج در ادامه با اشاره به جایگاه و نقش مهم معلم در جامعه، تصریح کرد: ما امروز در حال سپری کردن گام دوم انقلاب به سمت پیشرفت و تمدن سازی هستیم. چند کار مهم و فوری باید انجام پذیرد، اول تربیت نسل جوان مؤمن انقلابی که لازمه پیشرفتِ تعهد محورِ مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و انقلابی است که این مهم صورت نمی‌گیرد مگر وقتی‌که غفلت‌های سال‌های گذشته که در تعلیم و تربیتِ معلم تراز انقلاب اسلامی داشته‌ایم را با احیاء دقیق دانشگاه فرهنگیان و تربیت و استخدام معلم تراز، جبران کنیم. ما الآن معلم تراز کم داریم. داریم معلم اما در سطح مدارس می‌بینید وضعیتی که الآن وجود دارد بخشی برمی‌گردد به بعضی از معلم‌ها. امام فرمودند: «همه سعادت‏ها و همه شقاوت‏ها انگیزه‏اش از مدرسه‏هاست و کلیدش در دست معلمین است» که حرف بسیار دقیق و درستی است.

تحولی که رهبر معظم انقلاب فرمودند، باید در نظام آموزش‌وپرورش دنبال شود

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه تحولی که رهبر معظم انقلاب فرمودند، باید در نظام آموزش‌وپرورش ما در ابعاد مختلف دنبال شود، گفت: این جایگاه مهم و مؤثر در سعادت مادی و معنوی جامعه مورد طمع دشمنان است که در همین جریانات اخیر می‌بینید که چگونه قصد داشتند جلوی رشد و کارایی این مجموعه را بگیرند. هم برای معلمان مسئله درست می‌کنند هم برای دانش آموزان. حتی شده به‌عنوان خیرخواهی با اسنادی مثل ۲۰۳۰ بتوانند ریشه تعلیم و تربیت ما را از بین ببرند این کار را می‌کنند.

آینده نسل ما دست معلمان است

وی با تأکید بر اینکه نقش و جایگاه معلم و تأثیرگذاری که در جامعه دارد بر کسی پوشیده نیست، گفت: گذشته از تعلیم که تا عالی‌ترین مراحل آموزش فرزندان ما را همراهی می‌کند، بخشی از تربیت را که والدین باید داشته باشند معلم به عهده دارد. آینده نسل ما دست معلمان است. مأموریت حساسی دارند.

معلم سوزنبان این مجموعه بشری است که می‌تواند همه را به سمتی هدایت کند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در این رابطه پرداخت و گفت: حضرت آقا دربیانی فرمودند: «اگر بخواهیم یک تشبیه معقول به محسوسى بکنیم، ممکن است نقش یک سوزنبان در مسیر یک قطار، کم‌اهمیت به نظر برسد، لیکن مرگ و زندگىِ کاروانى که در این قطار نشسته‌اند، به کار این سوزنبان و دقت او بستگى دارد، اگر غفلت کند، فقط در حرفه و شغلش غفلت نکرده است، مسئله جان و سرنوشت یک مجموعه مردمى به او وابسته است. نقش معلم هم‌چنین نقشى است که خود معلمان باید به آن توجه کنند.» یعنی معلم سوزنبان این مجموعه بشری است که می‌تواند هدایت کند همه را به سمتی.

رسیدگی جدی به مطالبات صنفی معلمان در تأمین آرامش روانی جامعه و باکیفیت شدن فعالیت مؤثر آنان نقش دارد

آیت‌الله حسینی در ادامه به انتظارات معلمان پرداخت و گفت: رسیدگی جدی به مطالبات صنفی که معلمان دارند در تأمین آرامش روانی جامعه و بهتر و باکیفیت شدن فعالیت مؤثر آنان نقش دارد که از دولت محترم توقع این است ‌همان‌طور که حضرت آقا خرج کردن در آموزش‌وپرورش را سرمایه‌گذاری می‌دانند به موضوع نگاه کنند.

وی در بخش دیگری با اشاره به شهادت آیت‌الله سلیمانی این روحانی خدوم و بافضیلت برای اسلام و مردم، گفت: در جلسات با ایشان آشنایی داشتیم؛ بسیار انسان وارسته و خدوم و مردمی بودند. ویژگی‌های خاصی داشتند. از خدای تعالی رفعت مقام و علو درجه مسألت می‌نماییم.

بعضی وقت‌ها در استان حرکت‌هایی صورت می‌گیرد که معلوم می‌شود دستگاه مربوطه غافل است / کم‌کاری و ترک فعل‌ها را کنار بگذارید

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در خاتمه با بیان اینکه دستوراتی که لازم است دستگاه‌های مختلف راجع به مسئله عفاف و حجاب رعایت کنند این‌ها در حال رصد شدن است، گفت: ان‌شاءالله کارهایشان را به‌دقت انجام دهند. بعضی وقت‌ها در استان بعضی حرکت‌ها صورت می‌گیرد که معلوم می‌شود دستگاه مربوطه غافل است. این غفلت‌ها را توجه داشته باشید و کم‌کاری و ترک فعل‌ها را کنار بگذارید. برای بار چندم است که گفته می‌شود نزد خدای تعالی شرمنده خواهید بود. نزد شهدا و پیغمبر و آل پیغمبر شرمنده خواهید شد اگر توانایی انجام کاری را داشته باشید و انجام ندهید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار