کد خبر: 1152474
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مطرح کرد
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برگزاری نیمی از جلسات کارگروه ملی مدیریت پسماند در دولت سیزدهم، از عزم جدی این دولت در موضوع مدیریت پسماند خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، علی سلاجقه در چهل و یکمین جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند که در آستانه هفته زمین پاک برگزار شد، با اشاره به عزم جدی دولت سیزدهم در موضوع مدیریت پسماند، اظهار کرد: از سال ۱۳۸۴ که نخستین جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند تشکیل شد تا پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم، ۲۲ جلسه کارگروه تشکیل شده بود، اما در طول یکسال و نیم گذشته شاهد برگزاری ۱۹ جلسه کارگروه با شرکت دستگاه‌های عضو هستیم.

وی با تاکید بر لزوم تعیین بازه زمانی برای اجرای مصوبات کارگروه ملی مدیریت پسماند، خاطرنشان کرد: آئین نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی دارای اشکالاتی است که می‌بایست در اسرع وقت اصلاح شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به آسیب‌های زیست محیطی استفاده مفرط از کیسه‌های پلاستیکی، گفت: ما نباید اجازه دهیم این کیسه‌ها بیش از این، منابع آب و خاک کشور را آلوده کنند و فضای شهر‌ها و روستا‌های ما را زشت جلوه دهند.

سلاجقه افزود: باید یک دستورالعمل برای لوله‌های تیپ و مالچ‌های پلاستیکی مورد استفاده در مزارع کشاورزی که پس از پایان کار رها می‌شوند، تهیه کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه بر اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیک در سطح جامعه تاکید و نقش صدا و سیما را در این زمینه بسیار مهم دانست.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: تمام اقداماتی که ما برای کاهش استفاده از پلاستیک انجام می‌دهیم چنانچه با استقبال مردم مواجه نشود، کارآیی لازم را نخواهند داشت.

سلاجقه در پایان با ابراز خوشحالی از حضور دستگاه‌های نظارتی در جلسات کارگروه ملی مدیریت پسماند، بر نقش ارزنده این دستگاه‌ها در تحقق تکالیف این کارگروه تاکید کرد.

در این جلسه که با ۳ دستور کار ارائه آخرین تغییرات کنوانسیون بازل در خصوص پسماند‌های پلاستیکی و لزوم اجرای آن توسط دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست، پیگیری مصوبه ۳۷ امین کارگروه ملی با موضوع اختصاص کد تعرفه برای مواد و کالا‌های مشمول کنوانسیون‌های استکهلم و میناماتا توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران و نیز اعلام پیشرفت و برنامه‌های دستگاه‌ها مبنی بر انجام وظایف محوله در آئین نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی مصوب هیأت دولت برگزار شد، اعضای حاضر، دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های خود را در خصوص دستور کار جلسه بیان کردند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار