کد خبر: 1151616
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
رییس دانشگاه لرستان:
رییس دانشگاه لرستان گفت: مجوز جذب ۱۰۰ عضو هیات علمی برای این دانشگاه پارسال اخذ شده است و تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه تا پایان سال به حدود ۴۵۰ نفر می رسد.

به گزارش جوان از لرستان، علی نظری،  در نشست با رسانه های استان افزود: نسبت دانشجو و هیات علمی در برخی رشته ها۴۰ به یک است که ترمیم این نسبت ها در دستور کار قرار گرفت و مجوز جذب ۱۰۰ عضو هیات علمی اخذ شد.

وی اظهار داشت: این مجوز در ۲ مرحله فراخوان شد که برخی جذب شده اند و برخی در رشته هایی مانند جامعه شناسی در حال جذب هستند اما متقاضی در رشته هایی مانند هوش مصنوعی و شهرسازی متقاضی کم دارد، اما در مجموع ۳۴۰عضو هیات علمی دانشگاه لرستان تا سال آینده به ۴۴۰ تا ۴۵۰ نفر می رسد.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: همچنین یکی از مسایل واحدهای اقماری شهرستان ها، کمبود هیات علمی است که بخشی از جذب های جدید به این مراکز اختصاص داده شده است.

نظری همچنین با بیان اینکه دانشکده شیمی دانشگاه لرستان ۲۰ دانشمند دارد و در مجموع پارسال سه میلیارد تومان بابت پژوهانه به اساتید پرداخت شد گفت: با توجه به ضرورت تولید ملی و اهمیت شعار سال، شرکت های خصوصی، کارخانجات و صنایع استان باید تحقیقات و پژوهش های توسعه ای خود را به دانشگاه محول کنند تا به همان میزان نیز از مالیات آنها کسر شود اما این امر تاکنون در استان انجام نشده است.

رییس دانشگاه لرستان همچنین در خصوص وضعیت خوابگاه های دانشجویی افزود: بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ دانشجوی دختر و و ۶۰۰ دانشجوی پسر در خوابگاه های دانشگاه هستند ادامه داد: درخواست احداث ۲ هزار واحد مسکن متاهلی نیز به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شده که قراردادی بین این وزارتخانه، وزارت راه و شهرسازی و بانک ها در حال انعقاد است و که باید پیگیری لازم برای تحقق کامل درخواست استان صورت گیرد.

نظری اضافه کرد: بر اساس قانون حدود ۶ میلیارد تومان سهم دانشگاه لرستان برای ایجاد خوابگاه متاهلی است که کافی نیست بنابراین باید دستگاه های اجرایی در این خصوص همکاری و کمک کنند.

وی همچنین در خصوص وضعیت واگذاری زمین های دانشگاه برای احداث واحدهای مسکونی توضیح داد: وسعت دانشگاه ۴۳۰ هکتار بود که سال های گذشته بخشی برای علوم پزشکی، دانشگاه پیام نور، پارک علم و فناوری و مسکن مهر واگذار شد و اکنون وسعت زمین های در اختیار ۲۱۲ هکتار می باشد که ۶۰ هکتار آن ساخته شده است .

نظری افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان بخشی از زمین های دانشگاه را برای احداث مسکن مطالبه کرده در حالیکه ۱۰۰ هکتار برای دانشکده منابع طبیعی، احداث جنگل و اجرای طرح های شیلات نیاز است و از طرفی مشکل خوابگاه های متاهلی با۵۰ هکتار زمین حل می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۸۵ تا ۹۰ درصد بودجه دانشگاه صرف حقوق و دستمزد می شود افزود: سال گذشته ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیارد تومان برای دانشکده ادبیات، ۳۰ میلیارد تومان از منابع سفر و سازمان بودجه برای پل و تقاطع غیر همسطح دسترسی به دانشگاه، ۲۵ میلیارد تومان برای مقاوم سازی دانشگاه اخذ شد و ۲۰ میلیارد تومان نیز برای تجهیزات مصوب شده که پیگیری برای جذب آن ادامه دارد.

وی همچنین افتتاح تقاطع غیر همسطح دسترسی به دانشگاه، برگزاری کنگره ملی شهدای دانشجو، کنفرانس بین المللی ریاضی و تفاهم با برخی کشورها در راستای تقویت بعد بین المللی دانشگاه را از برنامه های در دستور کار سال جاری دانشگاه لرستان برشمرد.

رتبه پنج دانشگاه لرستان در کشور

معاون فناوری دانشگاه لرستان نیز گفت: این دانشگاه امسال وارد ۴۰ سالگی می شود و بین دانشگاه های ۲۰ تا ۴۰ سال کشور در رتبه پنجم قرار دارد.

مصطفی کرم پور افزود: همچنین دانشگاه لرستان در بین ۱۱۰ دانشگاه جامع وزارت عطف، رتبه ۲۸ را دارد و تعداد مقالات سطح بالای این واحد (Q۱) از ۸۷ مورد در سال ۱۴۰۰ به ۱۱۵ مورد در سال گذشته رسید که این اقدام در رتبه بندی جدید تایمز و ارتقای رتبه دانشگاه تاثیر گذار خواهد بود.

عدم استفاده دستگاه های اجرایی از پایان نامه های مرتبط با سیل

علی حقی زاده رییس دانشکده منابع طبیعی و آبخیزداری داری دانشگاه لرستان نیز گفت: ۵۰ پایان نامه با موضوع سیل توسط این دانشکده انجام شده است اما دستگاه های اجرایی از آنها استفاده نکرده اند.

وی اضافه کرد: ۷۷ درصد مساحت لرستان را منابع طبیعی تشکیل می دهد و با وجود سابقه سیل و میزان بارندگی اما سامانه هشدار سیل دقیق در استان وجود ندارد و سامانه فعلی نه به صورت نقطه ای بلکه به طور کلی پیش بینی می کند.

حقی زاده تصریح کرد: ظرفیت بالایی در دانشکده منابع طبیعی لرستان وجود دارد و ارتباط بین دستگاه های استان با احداث سایت این دانشکده بیشتر خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار