کد خبر: 1149523
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، به نقش روحانیت در ارتقای جایگاه مساجد اشاره کرد و گفت: روحانیت مساجد را به جایگاه حقیقی و تراز انقلاب برسانند.

به گزارش جوان از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، شامگاه(16فروردین)، در نشست «تبیین رسالت روحانیت در مواجهه با منکرات اجتماعی»، که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، با بیان اینکه وظیفه روحانیت، رسالت انبیای الهی است، اظهارداشت: انبیای الهی با روش تبلیغ و تبیین و ورود به مسائل اجتماعی رسالت و وظیفه خود را انجام داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه می‎طلبد طلاب و روحانیون وظایف خود را در باب امر تبلیغ انجام دهند، افزود: روحانیت برای اینکه عملکرد مؤثرتری داشته باشند باید در کنار بیان مشکلات، راهکارها را هم بیان کنند.

وی با تأکید بر اینکه طلاب جوان باید در سامانه امر به معروف و نهی از منکر ثبت‌نام کنند، خاطرنشان کرد: حضور پررنگ طلاب در امر به معروف و نهی از منکر به اجرای صحیح این فریضه الهی کمک می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تصریح کرد: ورود به امر به معروف و نهی از منکر باید با برنامه و قاعده‌مند باشد و کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند باید شیوه‌های گفت‌وگو با افراد را به‌کار بگیرند.

وی در ادامه به اهمیت حضور روحانیت در جامعه اشاره کرد و اظهارداشت: روحانیت در ارتقای جایگاه مساجد نقش مؤثری دارند و باید مساجد را به جایگاه حقیقی و تراز انقلاب برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به ظرفیت طلاب و روحانیت اشاره کرد و گفت: از همه ظرفیت جامعه روحانیت استفاده نشده است، فقط در یک عرصه بیش از هزار روحانی طرح امین و ۸۰ روحانی در دانشگاه‌ها به شکل دائمی در عرصه‌های تبلیغ حضور دارند.

 

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار