کد خبر: 1152789
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:
زلفی گل با بیان اینکه شهدا سرمایه های نمادین کشور هستند، گفت: نام شهدا در هر جا گذاشته می‌شود به آنجا ارزش می‌دهد.

به گزارش جوان از لرستان، محمدعلی زلفی‌گل، ظهر امروز، در کنگره ۱۱۵ شهید دانشجوی استان لرستان گفت: بزرگ ‌ترین سرمایه هر کشوری فرهنگ است و ایثار و شهادت بزرگ‌ ترین سرمایه فرهنگ ما، است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه  شهدا سرمایه‌های نمادین کشور هستند و نام آنان در هر جا گذاشته می‌شود به آنجا ارزش می‌دهد، افزود: امنیت و آرامش امروز را مرهون خون شهدا هستیم.

وی با اشاره به وجود مزار شهدا در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: این اقدام برای یادآوری این است که امنیت کشور به سبب گذشت و ایثار شهدا است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه فرهنگ ما، فرهنگ کار، روحیه جهادی، گذشت، ایثار و شهادت است و باید این فرهنگ را به دنیا عرضه کرد، خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ ایثار و شهادت جهانی شده است.

زلفی گل با تأکید بر اینکه امید باید در دانشگاه ها نهادینه شود، گفت: از ویژگی های دانشگاه مطالبه‌گری بوده و این مهم در ذات دانشگاه است و محیط دانشگاه با سؤال و پرسش رشد و نمو پیدا می‌کند.

جامعه باید برای علم سرمایه‌گذاری کند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه جامعه باید برای علم سرمایه‌گذاری کند و بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری در علم دانشگاه است، اظهارکرد: اگر برای علم و فناوری به شکل شایسته هزینه می‌کردیم شاهد این میزان بیکاری نبودیم.

وی با بیان اینکه دشمن به‌دنبال شناسایی و برجسته کردن نقاط ضعف و مقابله به نقاط قوت است، گفت: یکی از نقاطی که دشمن به آن چشم طمع دوخته است دانشگاه‌ است، باید در برابر توطئه های دشمن آگاه بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار