کد خبر: 1147540
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
نمایشگاه‌های «ارحام ایران زمین»، «بازیابی/سری سوم»، «سبز تَن» و «۱+۱+۱+۱ میلیون» فروردین ماه در گالری‌ها و نگارخانه‌های پایتخت برپا هستند.

به گزارش جوان آنلاین از ایرنا، بعضی از گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران از روز‌های پایانی سال ۱۴۰۱ تا فروردین امسال با برپایی نمایشگاه‌هایی همچون نقاشی، عکاسی و کاریکاتور مرتبط با نوروز و فصل بهار میزبان علاقه‌مندان به هنر‌های تجسمی هستند. همچنین «ارحام ایران زمین» از اول فروردین در برج آزادی برپا شده است.

«ارحام ایران زمین» در برج آزادی

نگارخانه‌های برج آزادی همزمان با روز اول نوروز ۱۴۰۲ میزبان نمایشگاه تجسمی «ارحام ایران زمین» شد. این نمایشگاه به سرپرستی لیلا زمانی و با همکاری مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و گروه هنری ژامک از یکم فروردین با حضور ۴۱ تن از هنرمندان با ۷۰ تابلوی نقاشی، خطاطی، کالیگرافی و عکاسی در تالار آیینه و کافه گالری مجموعه افتتاح شد و تا ۱۵ فروردین از ساعت ۹ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است.

این رویداد هنری با توجه به بازدید گردشگران نوروزی از سراسر کشور از این نماد ملی و تاریخی کشور به سنت‌های اقوام ایرانی و هنر بومی سنتی ایران زمین می‌پردازد.

همچنین نمایش محیطی و تعاملی «سیب سرخ» با موضوع یک افسانه آذربایجانی در روز افتتاحیه برای اهمیت دادن به فرهنگ اقوام ایرانی به کارگردانی لیلا زمانی و با هنرمندی علیرضا براهم، مریم یحیی‎‌زاده و آوا خانکی اجرا شد.

«بازیابی/سری سوم» در نیان

نمایشگاه گروهی «بازیابی/سری سوم» مجموعه‌ای از یک مجموعه‌دار با آثار هنرمندانی همچون بنفشه احمدزاده، عبدی اسبقی، ناصر اویسی، آیدین آغداشلو، ناصر بخشی، محمد بزرگی، کیوان بیرانوند، پارسا پاینده، ژازه تباتبایی، صادق تبریزی، محمدعلی ترقی جاه، جمشید حکیمی، امید حلاج، ایران درودی، مکرمه قنبری، اردشیر محصص، منوچهر نیازی، بهمن نیکو، محسن وزیری مقدم و آرمان یعقوب‌پور از ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ تا ۲۸ فروردین به جز شنبه‌ها (ساعات بازدید روز‌های عادی ۱۴ تا ۱۹ و ساعت بازدید روز‌های تعطیل ۱۶ تا ۲۰) در گالری نیان به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمرز آبادی، بن بست ابهری، پلاک پنج دایر است.

«سبز تَن» در ریشه ۲۹

ویدئوآرت ‫ «سبز تَن» ‫با هنرمندی رامتین زاد دومین رویداد بخش Mirror Box گالری ریشه ۲۹ است که از ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ تا ۲۵ فروردین از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در این گالری به نشانی الهیه، خیابان آقابزرگی، پلاک ۳۱ میزبان علاقه‌مندان است. بخش Mirror Box روز‌های یکشنبه دایر نیست. هدا سرگُردان سرپرست اجرای رویداد ‫ «سبز تَن» است.

یازدهمین دوسالانه ملی نگارگری

نمایشگاه آثار یازدهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران با ۲۲۱ اثر از ۱۵۲ هنرمند؛ در گرایش تذهیب، ۷۷ اثر از ۵۵ هنرمند، در گرایش طراحی نگارگری ۲۳ اثر از ۱۲ هنرمند، در گرایش گل و مرغ ۶۳ اثر از ۴۳ هنرمند و در گرایش نگارگری، ۵۸ اثر از ۴۰ هنرمند و ۳۱ اثر از هنرمندان مدعو از ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ تا ۲۰ فروردین همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در نگارخانه‌های ممیز، خیال و آیینه موسسه فرهنگی هنری صبا-فرهنگستان هنر به نشانی خیابان، ولی عصر (عج)، بالاتر از خیابان بزرگمهر دایر است.

«دَه بر دَه»، و «۱+۱+۱+۱ میلیون» در ثالث

نمایشگاه گروهی «دَه بر دَه» با آثار هنرمندان؛ علیرضا آدم‌بکان، سعید امکانی، علیرضا پویا، حسین تمجید، عیسی جباری، رامین حفیظی، امیر سقراطی، هیرو شیخ‌الاسلامی، نجوا عرفانی و سعید نودهی، ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۱ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در گالری ثالث به نشانی خیابان کریمخان‌زند بین ایرانشهر و ماهشهر شماره ۱۴۸ برپاست. ساعت بازدید روز اختتامیه ۱۰ تا ۱۸ است.

همچنین گالری ثالث به رسم سال‌های گذشته، از ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۱۲ فرودین میزبان نمایشگاه گروهی «وان+وان+وان+وان میلیون» است. نهمین دوره نمایش وان میلیون با احتساب تورم به صورت آنلاین به نشانی http://arthl.ir/i ۶۱۶ نمایش داده می‌شود.

«عکس‌های مضحکه» در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه «عکس‌های مضحکه» عکس‌های طنز و مضحکه دوران قاجار برای نخستین بار در ایران و مطالعات پژوهشی تاریخ عکاسی ایران به انتخاب محمدرضا طهماسب‌پور پژوهشگر و محقق حوزه تاریخ عکاسی ایران و کیانوش معتقدی پژوهشگر و مترجم حوزه تاریخ هنر قاجار از ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۴ اردیبهشت در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز دایر است. این عکس‌ها عمدتا مربوط به دوران ناصری و مظفری است و تعدادی از عکاسان برجسته تاریخ عکاسی ایران آن‌ها را پدید آورده‌اند.

«آینه در آینه ۲» در موزه هنر‌های معاصر

نمایشگاه عکس «آینه در آینه ۲» با آثار از زنده یاد قربان خلیلی با موضوع «تهران ۵۷ و وقایع مربوط به انقلاب اسلامی» از ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ تا ۲۰ فروردین در موزه هنر‌های معاصر تهران به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب بوستان لاله دایر است. در این رویداد هنری ۴۸ اثر از آثار مرحوم خلیلی در اندازه‌های بزرگ در کنار یک نسخه از اصل آن به نمایش گذاشته شده است.

«مشق تولی» و «بوی بهار» در موزه هنر‌های دینی امام علی (ع)

نمایشگاه خوشنویسی «مشق تولی» با نمایش ۶۰ اثر از استادانی همچون غلامحسین امیرخانی، امیراحمد فلسفی، آیت الله سیدمرتضی نجومی، جهانگیر نظام العلما، ابوالحسن محصص مستشاری، علی شیرازی، اباصلت صادقی، علی مقارن عسگری، احمد عبدالرضایی، حمید ساسانی، مهدی فلاح و جواد بختیاری، از ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ تا ۳۱ فروردین از ساعت ۹ تا ۱۸ غیر از روز‌های تعطیل در موزه هنر‌های دینی امام علی (ع) واقع در خیابان حضرت، ولی عصر (عج)، بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵ برپاست.

همچنین نمایشگاه «بوی بهار» به مناسبت فصل بهار با ۱۷ اثر از آثار هنرمندان معاصر همچون احمد خلیلی‌فرد، محمدعلی بنی اسدی، رضا هدایت، مهتا معینی، نعمت لاله‌ای، آنه محمد تاتاری، مهناز پسیخانی، جلال‌الدین خرمی‌نژاد، بابک خدابنده، مهرداد محب علی، شهناز زهتاب، احمد نصرالهی و ژیلا کامیاب از ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ تا ۳۱ فروردین در این موزه میزبان علاقه‌مندان است.

«کارتون نوروز و گردشگری تهران»

نمایشگاه «کارتون نوروز و گردشگری تهران» به مناسبت بهار و سال نو، با هدف معرفی تهران به عنوان یکی از مقاصد گردشگری با استفاده از ظرفیت‌های مفهومی کارتون (طنز ترسیمی) از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۳۱ فروردین همزمان در خانه کاریکاتور ایران، فرهنگسرا‌های ابن سینا، ارسباران، گلستان و کوشک باغ هنر (منطقه گردشگری عباس آباد) برپاست.

آثار این نمایشگاه توسط خانه کاریکاتور ایران گردآوری شده و با موضوع‌های باغ‌های تهران، تنوع زیست محیطی، زیبایی‌های تهران، اماکن تاریخی و مذهبی، هویت شهری، قصه‌ها و روایت‌ها، فرهنگ و آداب محلات قدیمی تهران، گردشگری تیمچه‌ها و بازار‌های سنتی تهران، معماری و منظر شهری تهران، دروازه‌های قدیم تهران، حمل و نقل شهری در تهران قدیم و جدید، طبیعت تهران، خانواده و گردشگری، آیین‌های نوروز و سال نو، به نمایش درآمده است.

جاذبه‌های گردشگری تهران از نگاه کاریکاتوریست‌ها

نمایشگاه کاریکاتور «طنز تهران» به مناسبت نوروز با موضوع جاذبه‌های گردشگری تهران از ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین همه روزه از ساعت ۶ تا ۲۲ در متروگالری ایستگاه مترو شهید بهشتی دایر است.

این نمایشگاه با مشارکت ۲۱ هنرمند کاریکاتوریست برتر کشور و با نمایش ۴۲ اثر از بنا‌های تاریخی، فرهنگی، هنری شهر تهران در راستای فعالیت‌ها و ویژه برنامه‌های ستاد گردشگری شهرداری تهران در نوروز با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو و فرهنگسرای مترو با هدف معرفی هر چه بهتر و بیشتر اماکن و جاذبه‌های گردشگری شهر تهران برپا شده است.

«آشنای مبهم» در گالری دوست

نمایشگاه آثار نقاشی لیلا خورشیددوست با عنوان «آشنای مبهم» به همراه منظومه شعر امین حدادی، ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ تا هشتم فروردین هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری دوست به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، خیابان چهارم، شماره چهار دایر است.

«ویژناریوم» در خانه هنرمندان

نمایشگاه گروهی «ویژناریوم» ویژه نمایش و فروش آثار بیش از یکصد هنرمند نقاش و عکاس ایرانی که از ۲۲ تا ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ در گالری‌های خانه هنرمندان برپا بود، تمدید شد و از پنجم تا ۱۲ فروردین همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در این مجموعه به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر میزبان علاقه‌مندان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار