کد خبر: 1143768
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰
هفتمین اجلاسیه استانی نماز با شعار «نماز، مدرسه، دانشگاه، خانواده و معلمان آینده» در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار می‌شود.

علی‌اکبر عظیمی، رئیس ستاد اقامه نماز کردستان با بیان اینکه تاکنون در سطح استان شش اجلاس نماز با حضور دستگاه‌های اجرایی برگزار شده است، گفت: هفتمین آن نیز امروز در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار خواهد شد. وی با اشاره به اینکه در این اجلاسیه از دستگاه‌های برتر و فعالان عرصه ترویج نماز تجلیل خواهد شد، افزود: در این مراسم از۶۰ نفر از فعالان عرصه نماز و ۱۱ دستگاه اجرایی استان به عنوان دستگاه برتر تجلیل خواهد شد.
این مسئول با بیان اینکه در اجلاسیه استانی نماز کردستان نمایندگان مختلفی از تمام ادارات، دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف جامعه و طبقات مختلف حضور دارند، ادامه داد: کردستان جزو استان‌هایی است که از نظر تعداد مساجد در جایگاه بالایی از سطح کشور قرار دارد، اما با این وجود توزیع مساجد عادلانه نیست، بنابراین نیازمند همت و تلاش مسئولان برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در این زمینه هستیم.
عظیمی با اشاره به اینکه نماز انسان را از فحشا و کار‌های زشت و ناپسند باز می‌دارد، گفت: آمار و ارقام و پژوهش‌ها نشان می‌دهد بزهکاری بین نمازگزاران بسیار پایین است و امروز و در شرایط کنونی اگر نگران سلامتی جوانان هستیم تنها راهکار ترویج فرهنگ نماز است.
وی با اشاره به اهداف برگزاری اجلاسیه نماز، تحقق منویات مقام معظم رهبری، ایجاد حساسیت در جامعه برای اشاعه فرهنگ نماز را از اهداف اصلی برگزاری این اجلاس اعلام کرد و افزود: به منظور ایجاد حساسیت در امر ادای فریضه نماز، ستاد اقامه نماز هفتمین اجلاسیه استانی نماز را برگزار می‌کند. رئیس ستاد اقامه نماز کردستان شناسایی پتانسیل دستگاه‌های اجرایی برای ترویج فرهنگ نماز و درگیر کردن آنها، آسیب‌شناسی اشاعه فرهنگ اقامه نماز و شناسایی، تقدیر و تشکر از ترویج‌دهندگان فرهنگ اقامه نماز و ایجاد احساس مسئولیت در مسئولان نسبت به فریضه نماز را از دیگر اهداف این اجلاس برشمرد.
عظیمی با اعلام اینکه آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها دو مکان مورد توجه برای بحث ترویج نماز هستند، افزود: «نماز، مدرسه، دانشگاه، خانواده و معلمان آینده» شعار محوری ما در این اجلاسیه بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار