کد خبر: 1137249
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴

طراحان صحنه در سینما بعضی وقت‌ها دست به کار‌هایی می‌زنند که ممکن است حتی کارگردان و تهیه‌کننده هم از آن بی‌خبر باشند و این‌بار تصاویری از آرش، شکنجه‌گر معروف ساواک در فیلم سرهنگ ثریا احتمالاً از آن دسته گل‌هایی است که ذکر آن رفت.
فریدون توانگری معروف به آرش یکی از مخوف‌ترین مأموران سازمان اطلاعات رژیم شاه بود که بسیاری از زندانیان دربند آن رژیم سبعیت او را به یاد دارند و به اصطلاح صابون او به تن‌شان خورده است، اما موضوع عجیب این است که تصاویر این شکنجه‌گر را بار‌ها به شکلی ظاهراً بی‌مورد در فیلم سرهنگ ثریا مشاهده می‌کنیم.
در فیلمی که سازمان اوج آن را ساخته و این روز‌ها در جشنواره فیلم فجر در حال اکران است، تصاویر آرش در دست یکی از خانواده‌هایی دیده می‌شود که برای پیدا کردن فرزندشان پشت در‌های پادگان اشرف مستقر هستند. چهره این شکنجه‌گر ساواک بار‌ها در این تصاویر دیده شده است، موضوعی که عجیب به نظر می‌رسد و شاید عده‌ای آن را یک گاف محسوب کنند و برخی معتقد باشند این موضوع آگاهانه در فیلم لحاظ شده که برای دومی احتمال بسیار بیشتری می‌توان در نظر گرفت. این را می‌توان شیطنت طراح صحنه یا کارگردان دانست، اما اینکه تعبیه‌کنندگان دقیقاً چه ایده‌ای در ذهن داشته‌اند، می‌تواند قابل تأمل باشد. قطعاً این رفتار را نمی‌توان به رسم برخی فیلم‌ها نوعی ادای دین تعبیر کرد، اما در نهایت این موضوعی است که عوامل فیلم باید درباره آن پاسخگو باشند و توضیح دهند. باید امیدوار بود خانواده‌هایی که معتقدند فرزندانشان بر اثر فریب عوامل منافقین به این سازمان پیوسته‌اند، نسبت به این مسئله واکنش منفی نشان ندهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار