کد خبر: 1136944
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳
کارگردان فیلم «کاپیتان» می‌گوید اگر فضای واقعی بیماری سرطان را نشان می‌دادم کاپیتان ساخته نمی‌شد.

نشست خبری فیلم سینمایی کاپیتان به کارگردانی محمد حمزه‌ای و تهیه‌کنندگی صابر امامی عصر روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن ماه با حضور عوامل فیلم در محل پردیس ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست، محمد حمزه‌ای گفت: نسخه‌ای که دیده شد ۴ اشکال فنی فاحش داشت که مربوط به لابراتوار بود و ما فرصت دبل چک نداشتیم به همین دلیل این اتفاق افتاد.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنم در حوزه‌های متفاوتی تجربه می‌کنم و این ادعا به معنای بلد بودن نیست. بعد از فیلم آذر و شرایطی که برای آن پیش آمد، قصه‌های مختلف اجتماعی را دنبال می‌کردم که شرایط برای ساخت آن پیش نیامد. تا اینکه شرایط ساخت این فیلم فراهم شد. کار کردن یا بچه‌ها بسیار سخت است آن هم فیلمی که راوی آن بچه‌ها باشند، اما نمی‌دانم خوب کار کرده‌ام یا نه.

این کارگردان توضیح داد: بازیگران کودک ۲ ماه تمام تلاش کرده‌اند. حتی یکی از بازیگران کودک ۵ کیلو وزن کم کرد. معتقدم فیلمنامه اصل شکل‌گیری فیلم است و این فیلمنامه است که بازیگر و لوکیشن را مشخص می‌کند. برای کاپیتان و بازیگران کودک فراخوان داده و در کوچه و خیابان به دنبال بازیگر می‌گشتم. تا یاد فیلم ملاقات خصوصی افتادم که امیرحسین بیات در آن بازی کرده بود و بعد از تست فهمیدم که او خود شخصیت عیسی است.

امیرمحمد عبدی نویسنده کاپیتان گفت: بعد خواندن فیلمنامه تصمیم به بازنویسی گرفته شد، اما من خواستم تا برداشت آزادی از فیلمنامه داشته باشم و در نهایت کاپیتان نوشته شد. در قصه اول مسیر دیگری دنبال می‌کردیم، برای نگارش از بانک عاطفی خود استفاده کردم.

خزایی فر آهنگساز نیز بیان کرد: تصویر به ایده‌های بسیاری می‌دهد و فضای کلی کار این ایده را به من دهد و خواستم موسیقی که در فیلم حل شود داشته باشم و به دنبال اشک درآوردن مخاطب با موسیقی نبودم چرا که فیلم به تنهایی این بار را دارد.

امیرحسین بیات بازیگر گفت: زمانی که انتخاب شدم قبول شدن برای نقش برای من ۵۰ درصد ۵۰ درصد بود، اما آقای حمزه‌ای من را انتخاب کرد. در این ۲ ماه ۴ صبح بیدار می‌شدن و سر فیلمبرداری می‌رفتم. خاله من به خاطر سرطان فوت کرد به همین دلیل حس خوبی نداشتم، اما بعد با خودم گفتم این یک فیلم است؛ نقش عیسی بسیار سخت بود و برای آن بسیار تمرین کردم.

شایان دارمی پور بیان کرد: اول با تیزر کار کردم و بعد از آن فیلم کوتاه و حالا اولین فیلم بلند خود را بازی کردم. آقای حمزه‌ای به من کمک کرد و انرژی منفی به نمی‌داد.

این بازیگر نوجوان در این بخش از نشست به دعوت مجری برنامه اقدام به رپ‌خوانی کرد و با تشویق حاضران در سالن مواجه شد.

ارغوان شعبانی نیز توضیح داد: من واقعاً آرزوی دریا دارم و واقعاً آن را از نزدیک دیده‌ام. آقای حمزه‌ای با من بسیار مهربان بود و از همان اول ارتباط خوبی گرفتم.

پرهام غلاملو گفت: من و شایان و امیرحسین خیلی باهم دوست بودیم و گاهی در اتاق‌های بیمارستان می‌رفتیم و کلی می‌خندیدیم.

صابر امامی درباره ورود پول‌های مشکوک به سینما گفت: این فیلم با حمایت بنیاد فارابی ساخته شده است.

حمزه‌ای درباره نگاه سانتی مانتال فیلم بیان کرد: معنای سانتی مانتال را نمی‌فهمم. اگر می‌خواستیم نگاه واقع گرا به سرطان داشته باشیم بچه‌ها نمی‌توانستند جست و خیز کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود توضیح داد: شخصیت‌ها در ابتدای امر روی کاغذ شکل گرفته بود و باید آن اتمسفر داخل داستان را بیرون می‌آوردیم. زمانی که امیرحسین بیات را انتخاب کردم معتقد بودم او برای من درجه یک بود، اما لهجه او ترکی بود و نتوانستیم این لهجه را از او بگیریم پس تصمیم گرفتیم لهجه پژمان بازغی را به سمت لهجه ترکی ببریم.

حمزه‌ای گفت: من هم فضای بیماران سرطانی را می‌شناسم، اما اگر می‌خواستیم این فضا را عین به عین نشان دهیم، جایی برای کاپیتان نمی‌ماند و ترجیح دادم برای فیلم تخیل داشته باشم.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار