کد خبر: 1136898
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
جواد محرمی

امسال در جشنواره فیلم فجر موضوع تجاوز داغ است و این در حالی است که اساساً بحث تجاوز، نه در جامعه اسلامی ایران، بلکه در میان چند صنف هنری از جمله در تجسمی و سینما ایجاد چالش کرده بود.
کارگردان فیلم سینمایی «روایت ناتمام سیما» که در چهل‌و‌یکمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور دارد، معتقد است مسئله تجاوز و جنبش «می‌تو» مسئله امروز جامعه ایرانی و خارجی است.
علیرضا صمدی در حالی چنین ادعایی را مطرح کرده که جنبش زنان غربی موسوم به «می‌تو» نه در جامعه ایران و نه در میان هیچ جامعه اسلامی دیگری رقم نخورده است و در ایران نیز تنها در میان برخی شاخه‌های هنری از جمله سینما و تجسمی تبدیل به یک جنجال شد.
جالب است که فیلم با موضوع تجاوز را بنیاد سینمایی فارابی ساخته است بدون اینکه به این تناقضات توجه داشته باشد.
صمدی در پاسخ به این پرسش که چرا چند فیلم امسال در جشنواره به موضوع تجاوز به زنان و جنبش «می‌تو» می‌پردازند، توضیح داد: زمانی که اتفاق مهمی در سطح جامعه بیفتد در فیلم‌های تولید شده در سال هم بازتاب پیدا می‌کند. صمدی در پایان تأکید کرد: برای ما مهم است قصه‌ای را روایت کنیم که دغدغه جامعه است! باید از مدیران فارابی پرسید چرا پول بیت‌المال را هزینه فیلمی کرده‌اند که کارگردانش در یک ناآگاهی یا تغافل مدعی است موضوع آن معضل جامعه ایرانی است!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار