کد خبر: 1136453
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
جیمز کامرون رکوردهای خودش را جابه‌جا می‌کند
در ادامه فروش «آواتار: راه آب» این فیلم موفق شد تا میزان فروش‌اش را در جهان بیرون از آمریکا از فیلم «تایتانیک» هم فراتر ببرد.

به گزارش جوان به نقل از ورایتی، «آواتار: راه آب» ساخته جیمز کامرون از دیگر ساخته وی یعنی «تایتانیک» هم پیش گرفت و نامش را به عنوان سومین فیلم پرفروش در بازار بین‌المللی ثبت کرد.

این دنباله علمی تخیلی تاکنون ۱.۵۳۸ میلیارد دلار در بازار بین‌المللی فروخته و از نظر فروش پشت سر «آواتار» با ۲.۱ میلیارد دلار و «انتقام‌جویان: پایان بازی» با ۱.۹ میلیارد دلار فروش جای می‌گیرد. از آنجا که کامرون سازنده «پایان بازی» نیست باید گفت او ۳ فیلم از ۴ فیلم پرفروش تاریخ سینما را ساخته است.

«راه آب» ۶۳۶ میلیون دلار هم در گیشه‌های داخلی آمریکا فروش کرده و بنابراین میزان فروش آن ۲.۱۷۴ میلیارد دلار در سراسر جهان است. در سطح جهانی «آواتار» اصلی ۲.۹۲ میلیارد دلار، «انتقام جویان: پایان بازی» با ۲.۷ میلیارد دلار و «تایتانیک» با ۲.۱۹ میلیارد دلار پیش از آن قرار دارند و «آواتار ۲» هنوز چهارمین فیلم پرفروش تاریخ در سطح جهانی است اما احتمالاً هفته آینده از «تایتانیک» هم می‌گذرد.

در باکس‌آفیس بین‌المللی بازارهای برتر فروش برای فیلم جدید «آواتار» چین با ۲۴۰.۶ میلیون دلار، فرانسه با ۱۴۱.۵ میلیون دلار، آلمان با ۱۳۰.۷ میلیون دلار و کره با ۱۰۵.۵ میلیون دلار جای دارند که بیشترین استقبال از این فیلم را به عمل آورده‌اند.

در داخل آمریکا «آواتار: راه آب» اکنون دهمین فیلم پرفروش بزرگ است و پشت سر «دنیای ژوراسیک» با فروش ۶۵۳ میلیون دلار جای دارد. «تایتانیک» در این فهرست با فروش ۶۵۹ میلیون دلار فیلم هشتم و «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» با فروش ۶۷۸ میلیون دلار در مکان هفتم جای دارد.

عنوان پرفروش‌ترین فیلم آمریکا در اختیار «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» با فروش ۹۳۸.۶۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ است و پس از آن «انتقام‌جویان: پایان بازی» با فروش ۸۵۸.۳۷ میلیون دلار جای دارد. «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست»، «آواتار»، «تاپ گان: ماوریک» و «پلنگ سیاه» نیز تا مکان ششم جای دارند.

با علاقه مردم به دنیای پاندورا، «آواتار»های بیشتری توسط دیزنی و کامرون در راه است و فیلم سوم قرار است دسامبر ۲۰۲۴ اکران شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار