کد خبر: 1135381
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه زندگی امام امت (ره) تجلی جهاد تبیین است، تصریح کرد: امام راحل همواره به روشنگری می‌پرداخت و حتی در دوره تبعید جهاد تبیین را از یاد نبرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب امروز پس از مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: درمراحل مختلف زندگی امام امت جهاد تبیین موج می‌زند.

سرپرست حجاج ایرانی که در جمع مسئولان، مدیران و کارکنان مجموعه حج و زیارت و زائران حرم معمار کبیر انقلاب سخن می‌گفت، با بیان اینکه امام امت همه سختی‌ها را برای رشد مردم پذیرفت، اظهار داشت: امام؛ زندان، تبعید به ترکیه و عراق و شهادت فرزند را به جان خرید تا جامعه رشد پیدا کند نکته‌ای که مقام معظم رهبری مدظله از آن بعنوان جهاد تبیین و روشنگری برای دیگران یاد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به نمونه‌هایی از رفتار امام امت دردوران مبارزه و تبعید برای مقابله با تحریفات علیه اسلام و شیعه اشاره و تصریح کرد: جهاد تبیین از بین بردن تحریف است و امام آثار متعددی از خود در این مسیر به یادگار گذاشته است.

وی با بیان اینکه زندگی امام امت (ره) تجلی جهاد تبیین است، افزود: رژیم تصورمی کرد با تبعید امام خمینی چراغ هدایت خاموش خواهد شد درحالیکه امام با پیام‌های مکتوب و صوتی مردم را راهنمایی کرد و به روشنگری پرداخت و در دوره تبعید هم جهاد تبیین را از یاد نبرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب درادامه نامه امام خمینی خطاب به گورباچف دراوج قدرت کمونیسم و صدور حکم تاریخی علیه سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی را یادآور شد و گفت: برخی که نام اسلام را یدک می‌کشند و خود را بعنوان متولیان امورمسلمین قلمداد می‌کنند پس از انتشار این کتاب، سکوت کردند، ولی امام امت در راستای جهاد تبیین و روشنگری حکم ارتداد سلمان رشدی را صادر کرد با وجودی که می‌دانست این موضع گیری برای ایشان و کشور هزینه دارد.

وی هر روز زندگی امام و وصیت نامه سیاسی الهی رهبر کبیر انقلاب را در راستای جهاد تبیین دانست و افزود: این وصیت نامه با دقت و حوصله نوشته شده و ظرایف و نکات آموزنده بسیاری در آن وجود دارد که برای پیرو راه اسلام وامام لازم است آن را بخواند.

وی تصریح کرد: امام مردم را می‌شناخت و به آنان عشق می‌ورزید و رفتار و عملکردشان برای همگان درس بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان حدیث "قَد عاداکَ مَن سَتَرَ عَنکَ الرُّشدَ اتِّباعا لِما تَهواهُ - کسی که به خاطر پیروی از دلخواه تو، راه درست را بر تو پنهان دارد، بی گمان با تو دشمنی کرده است" از امام جواد (ع) تصریح کرد: بر طبق این روایت امام خمینی جهاد تبیین را به احسن وجه انجام داد و از روشنگری درهیچ یک از مراحل زندگی خود فروگذاری ننمود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار