کد خبر: 1135333
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
در آیین نکوداشت مرحوم رضا مقدسی صورت گرفت
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نشان رضا مقدسی (قلم مقدس) به عنوان چهارمین نشانه مطبوعاتی کشور که در ایام دهه فجر برای روزنامه‌نگاران تراز انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده، رونمایی کرد.
سید مرتضی ذاکر

به گزارش «جوان»، آیین نکوداشت مرحوم رضا مقدسی و رونمایی از نشان قلم مقدس روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی در مجموعه تالار وحدت انجام شد. فرشاد مهدی‌پور، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این مراسم که با حضور همسر و پسر مرحوم مقدسی و جمعی از مدیران و سردبیران و اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: امروز در پنجمین سالگرد درگذشت رضا مقدسی هستیم که ایشان پس از گذراندن دوره بیماری سخت درگذشت و ذائقه حوزه رسانه را تلخ کرد.
معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نشان رضا مقدسی چهارمین نشانه‌ای است که در ایام دهه فجر برای روزنامه‌نگاران تراز انقلاب اسلامی در نظر گرفتیم. اولین نشانه در این‌حوزه، مربوط به مرحوم فومنی صابری، مشهور به گل آقا بود که یادبودی برای جشنواره طنز در استان گیلان بود. دومین نشان مربوط به حجت‌الاسلام دعایی به نام نشان اخلاق در رسانه بود. سومین نشانه مربوط به خانم مریم کاظمی به نام جایزه مریم یا جایزه زن و روزنامه‌نگار بود. این نشان‌ها و جوایز پویایی و تازگی بخشیدن به حوزه رسانه است. حالا هم نشان مرحوم مقدسی را رونمایی می‌کنیم که به‌زودی به روزنامه‌نگار‌های تراز انقلاب اعطا می‌شود.
در ادامه این برنامه و پس از رونمایی از نشان قلم مقدس محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انقلاب اسلامی حوزه روزنامه‌نگاری را در کشور ما متحول کرد و ما چند نسل مهم از روزنامه‌نگاران را داریم که پس از انقلاب اسلامی به جامعه معرفی شدند و منشأ خیر و برکت بسیاری بودند. اسماعیلی درباره زنده‌یاد رضا مقدسی خاطر نشان کرد: ایشان در زندگی کوتاه خود درخشید و صحبت‌ها و عملکرد ایشان نشان می‌دهد او یک روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی با دغدغه‌های حرفه‌ای و دغدغه‌های اصلاحی با نگاه دینی و ایدئولوژیک است. امیدوارم این نامگذاری منشأ خیرات و برکات باشد.
وی در پایان گفت: جای چنین برنامه و نشانی در حوزه روزنامه‌نگاری خالی بود و ان‌شاءالله نشان قلم مقدس، طی سال‌های آینده به جریان سازنده در امور روزنامه‌نگاری منجر شود. حوزه روزنامه‌نگاری بیشترین انتظار را در حوزه باور‌های دینی و سنتی جامعه پیدا کرده‌است و مرحوم رضا مقدسی هم یکی از رویش‌های روزنامه‌نگاری انقلاب اسلامی بود.
در بخش پایانی این رویداد، نشان قلم مقدس به مهدی محسنیان‌راد پیشکسوت حوزه روزنامه‌نگاری، محمود عبدالحسینی عکاس مطبوعاتی، فتح‌الله جوادی مدیرمسئول اطلاعات هفتگی و عباس ملکی عکاس مطبوعاتی اهدا شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار