کد خبر: 1135091
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۲
دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان:
حجت الاسلام مهدوی نیا، بر ضرورت توجه به امربه معروف و نهی از منکر تدکید کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای دین است.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، امروز(12بهمن ماه) در دیدار مدیر شعب بانک کشاورزی استان لرستان اظهارداشت: امربه معروف و نهی از منکر هم ردیف با نماز و روزه است.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان با اشاره به اینکه امربه معروف روحیه ای است که شخص می تواند داشته باشد، افزود: تبلیغ معروف و شناساندن منکر فضیلت هایی دارد و باید تلاش کنیم روحیه بی تفاوتی در جامعه از بین برود و روحیه امربه معروف و نهی از منکر تقویت شود.

وی با اشاره به سخنی از شهید مطهری عنوان کرد: پایه و اساس امربه معروف و نهی از منکر و عقلانیت و قدرت است، امر به معروف و نهی از منکر باید همراه با عقلانیت و منطق باشد.

حجت الاسلام مهدوی امر امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ای همگانی خواند و گفت: تمام انسان ها قدرت امربه معروف و نهی از منکر لسانی را دارند، اما برخی مواقع تذکر لسانی کار ساز نیست و باید کسب قدرت کنیم چون قدرت شرط واجب امربه معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه تمام بقای دین به امربه معروف و نهی از منکر است، گفت: برای رسیدن به جامعه اسلامی که با آن فاصله داریم، باید امربه معروف و نهی از منکر اجرا شود.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان با اشاره به اینکه به گفته امیرالمومنین جامعه ای که نسبت به امربه معروف و نهی از منکر واکنشی نشان ندهد آن جامعه مرده است، عنوان داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه و عبادت اجتماعی است نباید نسبت به این فریضه واجب بی تفاوت بود.

وی در ادامه بر ضرورت شناخت معروف و منکر تأکید و اظهار کرد: آنچه عقل و شرع آن را تایید کرد معروف و آنچه که عقل و شرع آن را رد می کند منکر است، باید نسبت به منکرات شناخت داشته باشیم.

حجت الاسلام مهدوی با تأکیید بر اینکه نباید جای معروف و منکر عوض شود، گفت: امربه معروف و نهی از منکر باعث می شود گناه همان گناه باقی بماند و شناخته شود و کار معروف و کار نیک هم همان معروف شناخته شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه کار دنیا به جایی رسیده که قدرت های زورگو معروف را منکر و منکر را معروف جلوه می دهند، گفت: قدرت استکبار امروز جای ظالم و مظلوم را با هم عوض کرده در حوادث اخیر روشن بود.

حجت الاسلام مهدوی بیان کرد: استکبار امروز به مردم دروغ می گوید، ظلم را تشویق و بر سر مظلوم می زنند و بر سر مظلوم زدن را کاری خوب جلوه می دهند؛ این همان عوض شدن جای خوب و بد است.

وی اظهار کرد: انتظاراتی که ستاد امر به معروف و نهی از منکر از دستگاه های اجرایی و سازمان ها و نهاد ها دارد، این است که شورای امربه معروف و نهی از منکر در ادارات و دستگاهای اجرایی تشکیل شود و  رئیس آن مجموعه به عنوان رئیس شورای امربه معروف شناخته شود و با قدرت امربه معروف صورت گیرد.

حجت الاسلام مهدوی بیان کرد: باید به مصدایق معروف بیشتر پرداخته شود و مصدایق منکر کاهش یابد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار