کد خبر: 1131958
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان:
حجت الاسلام مهدوی نیا، با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای واجب و همگانی است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر ریشه در فطرت، قرآن، سنت نبوی و عقل و بشری دارد.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، امروز(30دی)، در همایش «دروره تخصصی آموزش سواد رسانه ای بچه های آوینی» که در شهرستان بروجرد برگزار شد؛ در پاسخ به چرایی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر ریشه در فطرت، قرآن، سنت نبوی و عقل و بشری دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان افزود: در مکتب اسلام سالم سازی محیط از طریق امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک امر واجب و عبادتی در ردیف نماز و روزه و سایر عبادات مطرح گردیده و آن را به عنوان روش پیامبران و افراد صالح معرفی کرده اند.

حجت الاسلام مهدوی نیا با اشاره به اینکه در قرآن کریم آمده است: «إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ.»، عنوان کرد: نقش هر فرد در تعیین سرنوشت جامعه و تعهدی که باید در پذیرش مسئولیت های اجتماعی داشته باشد ایجاب می کند که او ناظر و مراقب همه امور باشد.

وی ادامه داد: نام این نظارت و کنترل مردمی در اسلام به عنوان امر به معروف و نهی از منکر مطرح شده است و از مهم ترین مبانی عبادی و سیاسی دین اسلام به شمار می رود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) که سرچشمه مبارزات علیه ظلم می باشد با این هدف صورت گرفته است، گفت: در حقیقت امر به معروف و نهی از منکر را می توان نوعی روان درمانی هدایتی تلقی کرد که در بُعد وسیعی انجام می شود.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار