کد خبر: 1134916
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
در اولین گردهمایی مداحان و شعرای آئینی شاغل در شهرداری تهران مطرح شد
در نخستین گردهمایی مداحان و شعرای آئینی شاغل در شهرداری تهران که به همت بسیج شهرداری تهران برگزار شد، بر نقش ذاکران اهل بیت در جهاد تبیین تاکید شد

هادی سهامی رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران در اولین گردهمایی مداحان و شعرای آئینی شاغل در شهرداری تهران، گفت: حضور ۱۱۰ مداح بنام شاغل در شهرداری تهران یکی از ظرفیت‌های مهم در شهرداری تهران به شمار می‌رود. مداحان شاغل در شهرداری تهران می‌توانند به عنوان الگو در محل کار شناخته شوند بر همین اساس وقتی یک بسیجی کم کاری می‌کند کم کاری او بسیار به چشم می‌آید اما همان کم کاری اگر از یک مداح سر بزند بسیار بیشتر به چشم خواهد آمد.

 

سهامی با بیان اینکه مداحان صاحب تریبون هستند عنوان کرد: جهاد تبیین که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند وظیفه مداحان را بسیار دشوار می‌کند و مداحان باید با بهره گیری از تریبون اقدام به جهاد تبیین کنند. امروز اگر مداحان شاغل در محل کار خود اقدام به جهاد تبیین نکنند نمی‌توان از دیگران توقع انجام این کار را داشت. سالم سازی محیط و ایجاد نشاط و امید در بین همکاران یکی از توقعاتی است که از مداحان شاغل انتظار می‌رود.

 

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران بیان کرد: ظرفیت شهرداری تهران در برگزاری مراسمات مذهبی و معنوی بسیار بالا است و این مراسمات باید با توجه و پتانسیل داخل شهرداری انجام و برگزار شود. یکی از ظرفیت‌هایی که بسیج شهرداری تهران دارد برپایی موکب علی ابن الموسی الرضا (ع) است که با عنوان بزرگترین موکب ایرانیان در طریق نجف تا کربلا در شبانه روز به بیش از ۱۰ هزار زائر خدمات اعم از توزیع غذا، اسکان زائر و… را ارائه می‌دهد.

وی افزود: همچنین مداحان می‌توانند در مسائل اقتصادی شهرداری نقش‌آفرینی داشته باشند و موجب سالم‌سازی این حوزه باشند.

در این مراسمت مرتضی طاهری رئیس هیأت مدیره خانه مداحان کشور به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: باور نمی‌کردم شهرداری تهران تا این اندازه خوبان و ذاکرین را در خود جای داده باشد و این جلسه شناسنامه خوبی را از شهرداری تهران به نمایش گذاشت.

وی با بیان اینکه شعر خوب انتخاب کردن، فراگرفتن و ارائه کردن کار اصلی مداح است عنوان کرد: جهاد تبیین یکی از رسالت‌های مهم مداحان به شمار می‌رود. تبیین نیازمند جهاد است، گاهی اوقات انسان وقتی می‌خواهد سخنی بگوید واهمه دارد که آن کلام را بگوید یا خیر؟ با بیان آن مخاطب خود را از دست می‌دهد یا خیر؟ دنیای او به خطر می‌افتد یا خیر؟ بر همین اساس است که تبیین نیازمند جهاد است تا آدمی بتواند بر اساس اعتقاد اصیل و عمیق خود سخن بگوید. انسان اگر همه کارهایش برای خدا باشد می‌داند که زمام زندگی اش در دست خداست و از کسی نخواهد ترسید.

طاهری با بیان اینکه در جریانات اخیر یکی از اتهاماتی که به ما وارد شد این بود که جامعه مداحان در انجام وظیفه خود کوتاهی کردند خاطرنشان کرد: دو قطبی کردن جامعه مذهبی یکی از خطراتی است که جامعه حزب اللهی را تهدید می‌کند. مداحان در جلسات خود نباید سخنرانی کنند سخنرانی وظیفه سخنران است اما مداحان باید توجه داشته باشند نکاتی که می‌گویند بسیار مؤدبانه و اثرگذار باشند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار