کد خبر: 1133882
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همدان با افتخار نام «سردار حسام» را در پیشانی خود حک کرده است.

محمدمهدی اسماعیلی در مراسم نکوداشت «حمید حسام»، چهره ماندگار هنر انقلاب اسلامی افزود: استاد حسام از افتخارات ملی است که کار‌های فاخری را به نگارش درآورد و شخصیت‌های بزرگ و مجهول‌القدری را در برابر چشمان مشتاق مردم عاشق ایثار و شهادت رونمایی و روایت کرد و کار بزرگی را به انجام رساند.

او تأکید کرد: همدان پیشتاز در انقلاب اسلامی بوده که فرزندان بزرگی را برای نهضت امام مهیا و وارد صحنه کرده است و امروز با افتخار نام حمید حسام را در پیشانی خود حک کرده است.

وزیر ارشاد تأکید کرد: حسام به قدرت قلم و اخلاص، زندگی شهدای بزرگ و گمنامی را روایت و به دست نسل جدید انقلاب اسلامی رسانده است، این شهدا شخصیت‌هایی هستند که تمام عمر به ظاهر کوتاهشان با عشق و علاقه به آرمان‌های امام و انقلاب طی شد.

اسماعیلی با بیان اینکه از سردار حسام به عنوان نماد در پاسداشت شهدای عالی مقام تجلیل می‌کنیم، افزود: ایشان زحمات شهید آوینی در حوزه ادبیات دفاع مقدس را بر دوش می‌کشند و پرچم این حوزه را سرافراز و برافراشته نگه داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گنج‌های بسیاری در همدان وجود دارد که تشکیل بنیاد مفاخر همدان می‌تواند گام موثری در معرفی آن‌ها بردارد.

استاندار همدان هم با بیان اینکه تجلیل از حسام تجلیل از ایثار‌ها و ازخودگذشتگی‌های فرزندان این سرزمین به ویژه هشت هزار شهید والامقام است، گفت: آثار سردار حسام آثاری فاخر و گرانبهاست به گونه‌ای که سه نمونه از کتاب‌های او از سوی رهبر معظم انقلاب تقریظ شده است.
علیرضا قاسمی فرزاد افزود: استان همدان بر خود افتخار می‌کند که ستارگانی همچون حمید حسام را در خود پرورش داده است.

او تصریح کرد: سردار حسام خالق آثار بی‌بدیل و ماندگار از دوران دفاع مقدس است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه امروز از کسی تجلیل می‌کنیم که عمر خود را در راه دفاع مقدس و تبیین آن گذاشته است، افزود: بنیاد مفاخر همدان تشکیل شده و از این پس این بنیاد که سردار حسام نیز عضو آن است به این مباحث خواهد پرداخت.

سردار حمید حسام نیز با بیان اینکه این همه لطف و محبت بار سنگینی بر دوشم گذاشت، گفت: خودم را قابل این همه لطف و محبت نمی‌دانم.

او با اشاره به اینکه من شرمنده شهدایی هستم که مرا منتسب به آن‌ها می‌دانید افزود: شهدا هستند و خواسته‌های ما را گره‌گشایی می‌کنند تا به نسل امروز که تشنه شنیدن هستند، واقعیت‌ها را منتقل کنیم.

این رزمنده و نویسنده ادبیات پایداری با تاکید بر اینکه این اتفاقات نشانه لطف همه به شهداست تصریح کرد: در این شهر نام‌های بزرگی، چون خانم دباغ، آقای نوروزی، سرتیپ جوادی و... هستند نام بردن از من جایی ندارد.

او در ادامه با بیان اینکه انسان‌های بزرگی، چون شهید همدانی و شهید شهبازی کجا و من کجا؟ پس دعا کنید شهدا از ما راضی باشند گفت: باید به دنبال رزمندگانی برویم که حرف‌ها برای گفتن دارند، اما حاضر به صحبت نیستند، اگر از این قهرمانان حرف بزنیم کار بزرگی کرده‌ایم.

محسن مومنی شریف، رئیس سابق سازمان حوزه هنری و از فعالان حوزه دفاع مقدس هم گفت: دفاع مقدس باعث شده آرمان‌های انقلاب اسلامی تثبیت شود، بنابراین سرنوشت انقلاب اسلامی با معارف دفاع مقدس گره خورده است.

او تأکید کرد: آقای حسام هرگز همدان را فراموش نکردند و این علاقه مندی به همدان قابل تحسین است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار