کد خبر: 1131787
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
معاون وزیر جهاد کشاورزی:
معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از نوسازی باغات به عنوان یکی از برنامه‌های مهم یاد کرد و گفت: ظرفیت تولید کشاورزی در کشور بیش از این است و باید افزایش یابد.
محمد مهدی برومندی ظهر پنجشنبه در همایش بین المللی خرما و صنایع وابسته در بوشهر اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی عزم و برنامه جدی برای حمایت از کشاورزان دارد.

وی با اشاره به نقش مهم کشاورزان در حفظ امنیت غذایی خاطرنشان کرد: به غیر از چهار میوه گرمسیری شامل موز، نارگیل، انبه و آناناس، در کشور در زمینه تأمین سایر محصولات کشاورزی خودکفایی کامل وجود دارد.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ارزآوری ۶ میلیارد دلاری برای خزانه توسط کشاورزان اضافه کرد: نیمی از این ارزآوری مربوط به حوزه باغبانی است.

وی با اشاره به تولید ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول در باغات کشور طی سال جاری بیان کرد: یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن خرما در سطح کشور طی سال جاری تولید شده است.

برومندی با اشاره به صادرات ۳۴۸ هزار تن خرما به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در سال گذشته بیان کرد: طی ۹ ماهه نخست امسال نیز ۲۰۲ هزار تن خرما به خارج کشورها صادر شده است.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش صادرات خرما تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: متوسط تولید خرمای کشور حدود ۵.۲ تن در هکتار است.

وی با اشاره به تولید سالانه ۱.۴ میلیون تن خرما در سطح ۲۶۰ هزار هکتار بیان کرد: در استان بوشهر سالانه بیش از ۱۶۵ هزار تن خرما از سطح ۳۴ هزار هکتار نخل تولید می‌شود.

برومندی اظهار کرد: ظرفیت کشور در تولید محصولات کشاورزی خیلی بیشتر از میزان کنونی باید باشد که براساس سیاست گذاری مناسب باید به این مهم دست پیدا کرد.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: در برنامه تحولی این وزارتخانه به حوزه کشاورزی و باغبانی کشور اشاره جدی صورت گرفته است که در محصول خرما نیز باید این تحول محقق شود.

وی با اشاره به اجرای طرح پایلوت اصلاح نخلستان در مناطق آبپخش و سعدآباد شهرستان دشتستان استان بوشهر تاکید کرد: بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار در این زمینه هزینه شده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار