کد خبر: 1120976
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت عنوان کرد

دبیر جشنواره تئاتر مقاومت در مراسم اختتامیه این رویداد گفت: به‌رغم هجمه‌های صورت گرفته از بین ۵۰۰هنرمند جشنواره مقاومت هیچ انصرافی وجود نداشت.
به گزارش جوان، آیین اختتامیه بخش صحنه‌ای هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت روز گذشته در تالار شهر مشهد مقدس برگزار شد. سیدوحید فخرموسوی، دبیر جشنواره با بیان اینکه اولین‌بار است که یک جشنواره در چهار فصل برگزار می‌شود که این اتفاق منحصربه فردی است، گفت: بخش ابتدایی جشنواره در گرمای تابستان کربلا و جوار حرم مطهر امام حسین (ع) و سپس در شیراز و یزد دنبال شد، اما امروز در جوار حرم امام رضای رئوف (ع) با برف زمستانی در مشهد این اختتامیه را برگزار می‌کنیم.
وی از هنرمندان حاضر در این جشنواره قدردانی کرد و با تأکید بر اینکه هنرمندان ما امروز صبورانه و مظلوم کنارمان ایستاده‌اند، افزود: در طول این جشنواره که در چهار بخش برگزار شد، به‌رغم هجمه‌هایی که وارد شد بیش از ۵۰۰ هنرمند حضور داشتند که در بخش‌های مختلف حتی یک هنرمند انصرافی هم نداشتیم و سالن‌های اجرای ما مملو از جمعیت بود.
دبیر جشنواره از مسئولین استانداری و سپاه خراسان رضوی قدردانی کرد و با تأکید بر اینکه همه همکاران همت کردند که این جشنواره در کنار مرقد حضرت ثامن‌الحجج به‌خوبی برگزار شود، خطاب به مسئولان گفت: ما در بحث عدالت فرهنگی و تمرکززدایی برادریمان را ثابت کردیم، اما عدالت فرهنگی صرفاً فرار از تهران نیست و این عدالت نیست که کار‌های سفارشی با بودجه‌های میلیاردی در تهران اجرا و مورد حمایت باشند و ما در این جشنواره با ۵۰۰ هنرمند یک‌چهارم آن‌ها بودجه داشته باشیم. با وجود فشار‌های موجود عزیزان جهانگیر الماسی، فرهاد قائمیان، کوروش زارعی، حسین مسافرآستانه و آزیتا ترکاشوند داوری این ۱۲ اثر را برعهده داشتند و همکار ما بودند.
فخرموسوی از راهیابی مستقیم دو نمایش به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خبر داد و گفت: دو نمایش بحق چیز‌های ندیده و نشنیده به کارگردانی سمیه آباده و نمایش هاراگیری به کارگردانی اصغر گروسی به صورت مستقیم در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از سوی جشنواره تئاتر مقاومت پذیرفته شدند و دو اثر شیموئید و شت و شوط پس از بازبینی به جشنواره فجر راه خواهند یافت.
در ادامه و در بخش بزرگداشت‌ها، کلیپی از علی سلیمانی، هنرمند فقید هنر‌های نمایشی پخش شد و سپس از محمد کاسبی تقدیر شد. وی که به‌صورت تلفنی با اختتامیه در ارتباط بود، گفت: دو سالی است که در بستر بیماری هستم و از آقا، اما رضا (ع) تقاضای کمک دارم، همانطور که کمک‌های زیادی از ایشان گرفته‌ام.
بخش پایانی این مراسم به معرفی برگزیدگان جشنواره اختصاص داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار