کد خبر: 1120480
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
۱۶ جشنواره فرهنگی و هنری در رشته‌های مختلف تحت عنوان جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) برگزار می‌شوند.
محمدصادق عابدینی

۱۶ جشنواره فرهنگی و هنری در رشته‌های مختلف تحت عنوان جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) برگزار می‌شوند.
مرتضی سعیدی زاده، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام‌رضا (ع) در نشست رسانه‌ای بیستمین جشنواره بین‌المللی امام‌رضا (ع) گفت: «۱۶ جشنواره در ۱۰ استان برگزار خواهد شد. در تمامی این رویدادها، رویکرد راهبردی است؛ رویکردی که با تأمل با هنر و جهان اسلام به دست خواهد آمد. البته در این مسیر همه سازمان‌ها باید با اقدام و اعتبارشان ما را در رسیدن به این خواسته یاری رسانند. برای مثال آموزش و پرورش، وزارت علوم، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و صداو سیما قادرند کمک‌های خوبی به بنیاد امام رضا (ع) کنند.»
سعیدی‌زاده با اشاره به سابقه فعالیت‌های بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) بیان داشت: «این بنیاد ۱۰ سال سابقه در ترویج سیره رضوی دارد و تاکنون ۱۹ جشنواره بین‌المللی برگزار کرده است. ۲۰ سال است که این جشنواره‌ها برگزار می‌شود و مأموریت بنیاد امام رضا (ع) با رویکرد تبیین همراه است. بنیاد در این ۲۰ سال فراز‌های خوبی را در عرصه هنر و رسانه طی کرده و در جغرافیای ملی و بین‌المللی برنامه‌های بسیاری را اجرا کرده است، به گونه‌ای که جریانی را برای توسعه فرهنگ رضوی شکل داده و این بنیاد باید با راهبری یک تعامل را با ظرفیت‌های فرهنگی، به‌ویژه در جهان اسلام شکل دهد تا سهم همه نهاد‌ها در گسترش فرهنگ رضوی مشخص شود.»
وی با تأکید بر تحول در تولیدات جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: «تعامل و مراوده با حوزه‌های مختلف فرهنگی و به‌ویژه با جهان اسلام جزو اهداف ماست. دستگاه‌ها نیز در کنار این بنیاد باید در سبد اعتبارات و برنامه‌هایشان فرهنگ رضوی قرار دهند. در همین راستا به دنبال همکاری با بازیگران حوزه فرهنگ هستیم.»
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) درباره زمانبندی برگزاری این جشنواره‌ها خاطرنشان کرد: «ابتدا جشنواره شعر است که در سه بخش انجام می‌شود. جشنواره شعر فارسی، ترکی و عربی و جشنواره ادبیات داستانی و جشنواره کودک دیگر بخش‌های حوزه ادبیات را دربر می‌گیرد. درباره بخش کودک باید بگویم تصمیم داریم با زبان شعر کودکان را بیشتر با زیبایی‌های امام رضا (ع) آشنا کنیم.»
سعیدی‌زاده درباره دیگر جشنواره‌های در دست برگزاری گفت: «تئاتر بزرگسال، خیابانی و کودک و نوجوان و عروسکی، جشنواره عکس، گرافیک و هنر‌های گرافیکی، جشنواره آوا‌ها و نوا‌ها و سرود، جشنواره فیلم کوتاه و جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات از دیگر جشنواره‌ها هستند.»
وی درباره بخش تئاتر هم عنوان کرد: «این قسمت در سه بخش بزرگسال، خیابانی و کودک انجام می‌شود. در حوزه تجسمی نیز خوشنویسی، عکس و گرافیک بخش‌های مختلف را داریم. دیگر جشنواره مربوط به موسیقی می‌شود که در دو قسمت آوا‌ها و نوا‌ها برگزار خواهد شد.»
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در ادامه گفت: «همه این جشنواره‌ها را در کشور توسعه خواهیم داد و باید عدالت در این جشنواره رعایت شود و زیست‌بوم فرهنگ رضوی در تمام کشور عادلانه توسعه پیدا کند. سابقاً جشنواره‌ها به استان‌ها سپرده می‌شد، اما در این دوره جدای از ظرفیت استانی دبیر ملی برای جشنواره‌ها انتخاب می‌شود تا پشتوانه ملی را هم در برگزاری جشنواره‌ها داشته باشیم.»
سعیدی‌زاده اقدامات بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) را فراتر از برگزاری جشنواره‌های رضوی دانست و تأکید کرد: «علاوه بر جشنواره‌ها دو اقدام دیگر در حوزه فعال‌سازی توسعه فرهنگ رضوی داریم. ابتدا سلسله همایش‌های پژوهشی در چهار استان و سپس برگزاری هفته‌های فرهنگی رضوی از دهه کرامت سال آینده را خواهیم داشت که هر هفته میهمان یک استان خواهیم بود. سه همایش، جشنواره عکس و شعر را هم در بخش بین‌الملل برگزار خواهیم کرد. یکی دیگر از اقدامات ما جهت‌گیری‌های محتوایی برای توسعه مفاهیم است و در تلاش هستیم در دوره جدید مدیریتی بنیاد به موضوعاتی همچون سیره رضوی در مفهوم امامت و ثمره آن در جامعه، پرداختن به اسلام ناب محمدی، تبلیغات محوری دین با کلام امام رضا (ع) و فرهنگ زیارت و اخلاق اسلامی برای رسیدن به جامعه دینی تراز بپردازیم.» در پایان این نشست از پوستر بیستمین جشنواره بین‌المللی امام‌رضا (ع) رونمایی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار