کد خبر: 1119890
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شکنجه و شهادت سیدروح‌الله عجمیان روز پنج‌شنبه برگزار شد. متهمانی که در این جلسه به اتهامات آنان رسیدگی شد، یک زن و شوهر بودند که در فیلم‌های ضرب‌و‌شتم شهید حضور داشتند. پزشک بودن مرد و نیز حضور خانوادگی در اغتشاش و شکنجه نیروی بسیجی باعث شد دادگاه این دو نفر و هویت آنها، مورد توجه فعالان مجازی قرار بگیرد.

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شکنجه و شهادت سیدروح‌الله عجمیان روز پنج‌شنبه برگزار شد. متهمانی که در این جلسه به اتهامات آنان رسیدگی شد، یک زن و شوهر بودند که در فیلم‌های ضرب‌و‌شتم شهید حضور داشتند. پزشک بودن مرد و نیز حضور خانوادگی در اغتشاش و شکنجه نیروی بسیجی باعث شد دادگاه این دو نفر و هویت آنها، مورد توجه فعالان مجازی قرار بگیرد.
در روز‌های پس از آشوب در اتوبان کرج- قزوین که به بهانه چهلم حدیث نجفی که مدعی مرگ او در اغتشاشات بودند، رخ داد، رسانه‌های حامی آشوب با هیاهویی بسیار خبر از بازداشت یک زن و شوهر پزشک به دلیل شرکت در این مراسم دادند. حمید و فرزانه قره‌حسنلو نام این زن و شوهر بود که تصاویر خصوصی متعددی از آنان در رسانه‌های معاند منتشر شد تا القای مهربانی و صمیمیت و مظلومیت کند.
هفتم آذر هم رادیو زمانه خبر داد که حمید قره‌حسنلو به دلیل ضرب و شتم و شکنجه در زندان دچار پارگی ریه و خونریزی داخلی شده است تا حدی که «مشکل تنفس پیدا کرده بودند.» رادیو زمانه مدعی شده بود: «هفته گذشته به دلیل وخامت اوضاع باز مجدداً وی را به بیمارستان منتقل می‌کنند و در این چند روز گذشته دو عمل جراحی انجام می‌شود. ریه‌های او پر از خون است و بدون دستگاه امکان تنفس ندارد. یک جراحی دیگر هم باید انجام بدهد و در حال حاضر در آی‌سی‌یو بستری است.»
با این حال او سه روز بعد، یعنی پنج‌شنبه، ۱۰ آذر در صحت و سلامت کامل در جلسه دادگاه حاضر و دروغ نامناسب بودن وضعیت جسمی عیان شد. رادیو زمانه همچنین گفته بود که آن‌ها از حق داشتن وکیل محروم مانده‌اند که دادگاه با حضور وکیل آنان برگزار شد. از سویی، جلسه دادگاه نشان داد این دو نفر به دلیل شرکت در مراسم چهلم حدیث نجفی بازداشت نشده‌اند، بلکه به دلیل مشارکت در شکنجه شهید سیدروح‌الله عجمیان، در همان شب حادثه در منزل‌شان بازداشت شده‌اند.
فیلم‌های جدیدی از صحنه حادثه در گوشی موبایل حمید قره‌حسنلو موجود بوده که نشان می‌دهد او به طور جدی مشغول فیلمبرداری از شکنجه شهید بوده است. پزشک بودن متهم و منافات اقدامات او با همه اصول انسانی و از همه مهم‌تر «قسم پزشکی» باعث شده است تا موجی مجازی علیه این فرد شکل بگیرد. برخی هم با اشاره به این عبارات که جای دانشجو در زندان نیست، جای خبرنگار در زندان نیست، جای پزشک در زندان نیست و جای هنرمند در زندان نیست که این روز‌ها زیاد بیان می‌شود، نوشته‌اند آیا جای کسی که قسم پزشکی خورده، حضور در شکنجه یک بسیجی است؟ آیا جای لگد یک پزشک، بدن یک انسان است؟
اتهام افساد فی الارض
در ابتدای جلسه، ریاست دادگاه با اعلام رسمیت، دادگاه دادرسی متهم حمید قره‌حسنلو را اعلام کرد و از نماینده دادستان خواست کیفرخواست نامبرده را قرائت کند تا متهم از خود دفاع کند.
نماینده دادستان گفت: متهم حمید قره‌حسنلو فرزند محمدعلی به اتهام افساد فی الارض از طریق ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور، حمله به مأموران انتظامی و بسیج، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور بازداشت شده است.
وی افزود: طبق اظهارات متهم حمید قره‌حسنلو همراه با همسر خود فرزانه قره‌حسنلو جهت حضور در بهشت سکینه (س) و در محل ضرب و جرح و شهادت بسیجی شهید روح الله عجمیان حضور داشته‌اند.
نماینده دادستان ادامه داد: طبق مستندات جمع‌آوری‌شده و فیلم زمان ضرب و جرح شهید عجمیان روی انگشت اشاره دست چپ متهم حمید قره‌حسنلو آثار زخم و خونریزی مشهود است. زمانی که آرین فرزام‌نیا از پشت با کارد به شهید ضربه می‌زند، در دومین ضربه دست این متهم هم که همان جا حضور داشته زخمی می‌شود. همسر متهم که در محل حاضر بوده و از متهمان پرونده است در اظهارات خود گفته متهم یک لگد به بسیجی شهید زده است.
وی عنوان کرد: در زمان دستگیری متهم در منزل وی و در بررسی گوشی همراه متهم، فیلمی از زمان حادثه که توسط خود متهم ضبط شده نیز کشف شده است.
لیدر آشوب: اتهامات را قبول ندارم!
در ادامه قاضی از متهم خواست در جایگاه قرار گیرد و دفاعیات خود را نسبت به کیفرخواست بیان کند.
در ابتدای حضور متهم در جایگاه، قاضی پرسید: کیفرخواست را شنیدید و آیا آن را قبول دارید؟
متهم در دفاع از خود گفت: من و همسرم جهت حضور سر مزار یکی از آشنایان به بهشت سکینه (س) رفته بودیم و قصد داشتیم اگر برای خانم نجفی هم مراسمی بود، حضور پیدا کنیم.
قاضی از متهم پرسید: گفته شده شما اولین نفری بودید که در بهشت سکینه (س) حاضر شدید.
در ادامه دادگاه، فیلم حضور متهم در صحنه جنایت به دستور قاضی پخش شد.
متهم گفت: در اتوبان دنبال راه برگشت بودیم که صحنه ضرب و جرح شهید عجمیان پیش آمد.
قاضی پرسید در محل دستگیر شدید؟ دست شما چرا زخمی شد؟
متهم: شب در منزل دستگیر شدیم و متوجه نشدم دستم چرا زخمی شد. همسرم در محل وقوع جنایت جمعیت را کنار می‌زد تا شهید را نزنند.
قاضی خطاب به متهم گفت: جمعیت را کنار می‌زدید تا صحنه بهتر تصویربرداری شود. شما سردستگی جمع اغتشاشگران و فرماندهی جمع حاضر در صحنه را به عهده داشتید؟ کسی که مأموریتی ندارد، چرا باید فیلم جزئیات صحنه را تهیه کند و در همه صحنه‌ها پیگیرانه حضور داشته باشد؟
متهم گفت: من بدون منظور فیلم گرفتم و در حد لیدری نیستم.
قاضی پرسید: درآمد ماهانه شما چقدر است؟
متهم پاسخ داد: بین ۵۰ تا ۱۰۰میلیون درآمد ماهانه دارم.
قاضی خطاب به متهم گفت: پس مشکل اقتصادی ندارید، انگیزه شما مخالفت با نظام بود؟
متهم ادامه داد: هدفی نداشتم، اشتباه کردم. من به اشتباه این رفتار‌ها را انجام دادم.
قاضی گفت: شما به عنوان لیدر آشوب معرفی شده‌اید و در بستن اتوبان، ضرب و جرح و شهادت بسیجی شهید روح‌الله عجمیان نقش داشته‌اید. شما صحنه‌گردان بودید و همه جا حضور داشتید. در بهشت سکینه (س)، در اتوبان حتی در لابه‌لای ماشین‌ها به دنبال چه بودید؟
متهم: هدفی نداشتم زمانی که به سمت ماشین‌ها می‌رفتیم، شیشه‌های ماشین‌ها شکسته بود.
قاضی پرسید: جوان‌ها تحت فرمان شما بودند؟ چرا به شهید عجمیان لگد زدید؟
متهم: نه من لگد نزدم.
قاضی در پاسخ گفت: خانم شما در بازجویی اعتراف کرده که شما لگد به شهید زدید.
قاضی در ادامه از متهم خواست دفاع آخر خود را بیان کند.
متهم قره‌حسنلو خطاب به قاضی گفت: من این اتهامات را نمی‌پذیرم.
نماینده دادستان در ادامه با اجازه از قاضی مجدداً گفت: اظهارات آرین فرزام‌نیا نسبت به شما این است که شهید را نگه داشته‌اید و او ضربه زده است. در این فیلم هم که ضبط شده مشخص است شما با خشم در حال قدم زدن هستید و برخلاف سوگندی که یاد کردید، به مجروحی که روی زمین افتاده است، کمک نمی‌کنید. برای کفش خونی‌تان که آغشته به خون شهید عجمیان است، چه توضیحی دارید؟
متهم در پاسخ گفت: من کاری نکرده‌ام.
اشتباه کردم
قاضی در ادامه از متهم فرزانه قره‌حسنلو خواست در پاسخ به کیفرخواست قرائت شده دفاعیات خود را بیان کند.
متهم گفت: من فساد فی الارضی انجام نداده‌ام و به شهید عجمیان دست نزده‌ام. تنها در اثر هیجانات القایی از شبکه‌های معاند به بهشت سکینه (س) رفتم، اما شلوغ شد و در جاده متوقف شدیم و دیدیم که چند نفر به شهید ضربه می‌زنند.
قاضی پرسید: شما دور شهید چرخیدید و هیچ کاری برای دفاع از وی انجام ندادید.
متهم ادامه داد: من فعالیت زیادی در فضای مجازی ندارم، فقط برای همسایه یک پیامک دادم که در مراسم چهلم شرکت کنند.
قاضی: این پیام را برای شبکه‌های معاند و بی‌بی‌سی و فرانسه هم فرستادید؟
متهم پاسخ نداد.
قاضی از وکیل متهم پرسید: شما از زمان بازداشت متهم با موکل خود دیدار داشته‌اید؟
وکیل گفت: بله من موکلم را می‌بینم و از اینکه دادگاه به ما فرصت کافی برای صحبت داده است تشکر می‌کنم. موکلم متأسفانه تحت تأثیر فضای مجازی وسوسه شده و در حال حاضر نادم و پشیمان است و از دادگاه محترم تقاضای عفو و بخشش برای نامبرده را دارم.
در ادامه، قاضی خطاب به متهم گفت: شما با همسایه‌های‌تان اجتماع و تبانی کرده‌اید و با دعوت از دیگران و دشمنان این مملکت به بهانه‌های مختلف تجمع و تبانی کرده‌اید تا امنیت مردم را به هم بزنید و علاوه بر این‌ها از صحنه‌ها نیز فیلم تهیه و ارسال کرده‌اید که این اقدام هم به عنوان فعالیت تبلیغی علیه مردم مظلوم و نظام اسلامی محسوب می‌شود.
متهم: اشتباه کردم تحت تأثیر قرار گرفتم، توبه می‌کنم.
جواب پدر و مادر شهید را چه بدهیم؟
قاضی خطاب به متهم گفت: گناه این بسیجی شهید چه بود؟ دیروز در جلسه پدر شهید گفت گناه بچه من چه بوده است؟
متهم: او هیچ گناهی نداشت.
قاضی گفت: ما جواب این پدر و مادر شهید را چه بدهیم. مادر شهید که دیروز در جلسه دادرسی از حال رفت و ما باید به خاطر پخش این صحنه‌ها از مردم عذرخواهی کنیم، زیرا تنها نشان دادن این صحنه‌ها موجب می‌شود تا احساسات مردم جریحه‌دار شود، اما چاره‌ای نداریم برای اینکه دنیا بفهمد که چه جنایاتی انجام می‌شود و بزرگی این جنایت و مظلومیت شهید و خانواده‌اش و امثال آن مشخص شود، ما حاضر نبودیم با این وضعیت که حتی حیوانات را هم با بدن مجروح‌شان این گونه برخورد نمی‌شود، نشان بدهیم و مادر شهید با دیدن این صحنه‌ها دیروز در جلسه دادرسی حالش به هم خورد، شما به عنوان یک خانم بگویید ما چه جوابی به مادر این شهید بدهیم.
متهم پاسخ داد: من واقعاً متأسفم و صحنه بسیار دردناکی بود. اشتباه کردم، اما در شهادت این بسیجی هیچ مشارکتی نداشتم. پشیمانم و امیدوارم مورد عفو قرار بگیرم و با بخشش و شفقت با من رفتار شود.

غیر قابل انتشار: ۱۳۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
185
293
لعنت به شما چه جانی هایی هستین واقعا چه جوری دلتون اومد شاید خودتون بچه ندارید اگه بچه هم داشته باشین واقعا جانی تمام عیار هستین
پاسخ ها
حسین
| Netherlands
۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
اونهایی که لایک منفی میزنن هم باید شناسایی بشن چون طرفداره قاتل هستند
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
178
269
حرفشون فقط همینه تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفتیم و هیجان زده شدیم ، این داعشی ها رو لطفا از کشورمون جمع کنید تا ما طعم دوباره امنیت رو بچشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
15
54
از آدم بودن بویی نبرده اید .نوکران اینترنشنال و بی بی سی باید به بدترین مرگ به درک واصل شوید
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
12
36
با وجود این اعترافات سریح اما روزنامه وزین اعتماد نوشت که این دو نفر بی گناه هستند ، فقط برای شرکت در مراسم یکی از بستگانشان در محل حضور پیدا کرده بودند و در اغتشاشات و شهادت مظلومانه بسیجی هیچ نقشی نداشتند این روزنامه امروز شده وکیل مدافع ادم کشان و جنایتکاران چطور قوه محترم قضائیه با دروغ های این روزنامه برخورد نمی کند و از کنارش میگذرد
۲
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
6
15
۵۰تا۱۰۰میلیون درآمد... !!!!!!
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
9
31
جای حیوانات وحشی درنده در اجتماع نیست
اسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
10
41
خدا لعنتشون کنه ، جوان مردم چه گناهی کرده بود که شهیدش کردین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
11
42
باید پروانه پزشکی این فرد لغو شود چنین افرادی صلاحیت پوشیدن لباس مقدس طبابت را ندارند
یاعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
9
32
این قاتلین ودشمنان اسلام ووطن باید اعدام شوند اینهاییکه بویی از انسانیت نبرده اند ولی نام خود را بابودجه این مملکت پزشک نهاده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
33
14
خوب فیلمها که موجوده و طبق فیلمها اینها مشارکتی در قتل نداشته اند اینکه پایش خونی بوده یا دستش خراش داره یا داشته فیلم برداری می کرده دلیلی بر قتل نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
11
32
لعنت بر طرفداران ظلم و ظالم اون پزشک لیدر بوده و با بی بی سی همکاری داشته اون قاتل امنیت و کل ملت هست با دوتا بچه ی جوان که داره افتاده به جان جوان مردم و تحریک مردم فقط اعدام و گرفتن ثروت از اون خانواده ی بی دین و حقه باز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
8
23
لاالله الا الله،این زن و همسرش،قیافه شیطان رجیم دارند،از بس گناهکاراند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
7
21
لعنت بر دشمن اسلام مرگ مرگ بر امریگا وابن سعود
جواد حسنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
7
15
خدایا شکرت چه چیز هایی باید ببینیم نونتون کم بود یا آب بی عقل ها زورتون به یک بچه رسید آهش گرفتتون
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
4
13
از ترس الان میگن اشتباه کردیم.اگر ازاد شدن دوباره مثل اول میشن شاید بدتر
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
0
9
خدا لعنت کنه
حکمش اعدام است
بابایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
0
3
این جور ادما باید اعدام بشن . اینا بویی از انسانیت نبردن ، اینا همونایی هستن که ادعاشون میشه دینشون انسانیته . چه جالب اشتباهی تو صحنه حضور داشتن،اشتباهی
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
1
1
حالا درامدت رو بده بادمجون و ماهی تو زندان عجیجم
عاطفه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
0
0
بیش از این انتظاری نیست
M
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
0
1
فقط باید اینارو ب بدترین شکل اعدام کرد.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
0
1
در متن احادیث داریم بدین مضمون که هرکسی به عملی راضی باشه مثل انجام دهنده ی اون عمل هست، اینها هم بچه نبودن که جوگیر بشن، طرف دکتره
صابر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
0
0
خدابحق علی نابودشون کنه از جان این بسیجی های مظلوم وفداکار چی میخوان،آخه مثلا تودکتری ؟؟؟؟،یا قصاب مردم بیگناه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار