کد خبر: 1119037
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
امسال در سومین سالگرد سردار شهید قاسم سلیمانی دومین کاروان فرهنگی هنری روایت حبیب را در ۱۰ استان برپا خواهیم کرد.

امسال در سومین سالگرد سردار شهید قاسم سلیمانی دومین کاروان فرهنگی هنری روایت حبیب را در ۱۰ استان برپا خواهیم کرد.
علی فروزانفر، معاون هنری حوزه هنری با بیان این مطلب در نشست رسانه‌ای دومین کاروان فرهنگی هنری روایت حبیب که در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد درباره سیاست‌های حوزه هنری در برگزاری این رویداد هنری گفت: بزرگداشت یاد و نام شهید حاج قاسم سلیمانی یک فرض انقلابی و یک فرض شرعی برای هر ایرانی است و حوزه هنری وظیفه خود می‌داند که به صورت جدی و ثابت برنامه‌ای تحت عنوان سردار سلیمانی برگزار کند.
وی ادامه داد: امسال در سومین سالگرد سردار شهید قاسم سلیمانی دومین کاروان فرهنگی هنری روایت حبیب را در ۱۰ استان برپا خواهیم کرد و این در حالی است که حوزه هنری بزرگداشت حاج قاسم را منحصر به دی‌ماه و ایام سالگرد وی نمی‌داند و سعی دارد ذکر حاج قاسم، ساری و جاری کردن مرام و شیوه زیست و شهادت این شخصیت را در طول سال احیا کند.
معاون هنری حوزه هنری افزود: با توجه به اینکه توجه ما در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی متمرکزتر می‌شود و یاد وی در این روز‌ها مضاعف است، برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای انجام شده که از یک ماه قبل از سالگرد این شهید بزرگوار، رویداد‌های فرهنگی - هنری آغاز شود و در ایستگاه آخر، یعنی کرمان به مقصد برسد.
هدف‌گذاری در ۱۰ استان
فروزانفر در ادامه درباره کاروان روایت حبیب گفت: روایت حبیب هدف‌گذاری خود را در ۱۰ استان کشور گذاشته و توسط بدنه‌ای از هنرمندان در حوزه نمایش، پرده‌خوانی، عکس، تصویرسازی (هنر‌های تجسمی به صورت عام) نقد کتاب، سرود، موسیقی و با محوریت شب خاطره برگزار خواهد شد.
وی تأکید کرد: همانطور که سال گذشته کاروان روایت حبیب با مشارکت مکتب حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، امسال هم با همراهی این مکتب به ارائه برنامه خواهد پرداخت.
وی خصوصیت متفاوت این کاروان هنری نسبت به دیگر رویداد‌ها را حضور هنرمندان و اجرای برنامه‌های هنری در میان بدنه مردم معرفی کرد و گفت: این برنامه‌ها در امامزاده‌ها و میدان‌هایی که محل تجمع و تردد عموم افراد محسوب می‌شوند، برگزار خواهد شد.
حرکت کاروان از ۱۱ آذرماه
سیدمهدی ابطحی، دبیر کاروان هنری روایت حبیب نیز در این نشست خبری گفت: دومین دوره این رویداد ملی با هدف تبیین شاخص‌های مکتب شهید در قالب هنر و توزیع هدفمند محصولات حوزه هنری برای اقشار مختلف مردم کار خود را از ۱۱ آذرماه در حرم امام رضا (ع) آغاز می‌کند و اختتامیه آن ۱۳ دی‌ماه در کنار مزار حاج قاسم در کرمان برگزار خواهد شد.
دبیر کاروان روایت حبیب با اشاره به اینکه مقاصد کاروان در خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، آذربایجان‌شرقی، کرمانشاه، خوزستان، کیش، فارس، یزد و کرمان خواهد بود اظهار کرد: هدف از انتخاب این استان‌ها پراکندگی استان‌ها در جغرافیای ایران، تنوع اقلیم، زیست‌بوم، زبان و ارتباطی که هر یک از استان‌ها با مکتب این شهید داشتند، بوده است.
وی در سخنانش به این نکته اشاره کرد که کاروان روایت حبیب در هر استان سه روز به اجرای برنامه خواهد پرداخت و «سفیر روایت» به عنوان مجموعه‌ای سیار در مناطق محروم استان‌ها مستقر می‌شود و گروه‌های هنری در هر استان در این مجموعه سیار مستقر می‌شوند.
برگزاری ۲ محفل ادبی
ابطحی ادامه داد: ما در این رویداد فرهنگی- هنری دو محفل ادبی و هنری برگزار می‌کنیم که یکی از آن‌ها نقد کتاب با عنوان پاورقی است و دیگری در حوزه هنر‌های تجسمی است که فراخور هر استان برنامه آن متنوع است و با حضور اساتید هنر‌های تجسمی و هنرمندان استانی برگزار می‌شود. همچنین مجموعه نمایشگاه سیار که شامل ۱۰۰ اثر می‌شود، آثاری برای تمام گروه‌های سنی به بازدیدکنندگان ارائه خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار