کد خبر: 1117124
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵
سرمربی انگلیس عنوان کرد بازیکنان تیم ملی انگلیس در رقابت‌های جام جهانی علیه نژادپرستی زانو می‌زنند.

گرت ساوتگیت در نشست خبری پیش از بازی با ایران در خصوص زانو زدن علیه نژادپرستی صحبت کرد و گفت: ما در خصوص زانو زدن پیش از بازی با هم بحث کردیم و به نظرم باید این کار را انجام دهیم. ما مدت‌هاست که این کار را انجام می‌دهیم. ما می‌دانیم که در لیگ برتر انگلیس باشگاه‌ها تصمیم دارند که این کار را در برخی مسابقات انجام دهند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که این بزرگترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم. ما باور داریم که این موضوع یک بیانیه بسیار بزرگ و قدرتمند در جهان علیه نژاد پرستی است.

تیم ملی انگلیس به دلیل موضوع «نژادپرستی» و پس از مرگ جورج فلوید در سال ۲۰۲۰ مدت‌هاست در لیگ برتر و بازی‌های ملی پیش از آغاز بازی زانو می‌زند و از جامعه سیاه‌پوستان کشورش حمایت می‌کند.

در یورو ۲۰۲۰ و در بازی فینال، انگلیس به دلیل شکست در ضربات پنالتی مقابل ایتالیا نتوانست قهرمان اروپا شود. هر ۳ پنالتی که در این مسابقه توسط بازیکنان انگلیس از دست رفت، از بازیکنان سیاه‌پوست بود که پس از این اتفاق شدیدا آن‌ها مورد هجمه قرار گرفتند.

بوکایو ساکا مورد حمله اهانت‌های نژاد پرستی قرار گرفت. در مسابقات لیگ برتر نیز بازیکنانی، چون رحیم استرلینگ و ویلفرد زا‌ها بار‌ها مورد اهانت نژاد پرستی قرار گرفتند که به همین اتحادیه فوتبال انگلیس و بازیکنان و تیم ملی این کشور سعی دارند با زانو زدن از حقوق آن‌ها حمایت کنند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار