کد خبر: 1117092
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳
در رونمایی از نسخه صوتی کتاب سدنصرالدین عنوان شد

خالق کتاب «سدنصرالدین» با اشاره به کتاب‌های صوتی گفت: اگر کتاب و اجرای آن خوب باشد مخاطب برای شنیدن سایر کتاب‌ها نیز تشویق می‌شود، اما اگر برعکس باشد، مخاطب آن را پس می‌زند.
امیر خیام نویسنده کتاب «سدنصرالدین» در نشست رونمایی نسخه صوتی این اثر که از سوی سماوا ناشر کتاب‌های صوتی انتشارات سوره مهر در کافه کتاب سمیه برگزار شد، با بیان اینکه این کتاب با جان و دل نوشته شده‌است، گفت: من از خانه و محله‌ای صحبت می‌کنم که ارزش‌شان به مردمش بود، نه مانند حالا که ارزش آدم‌ها به خانه‌هایشان است. من در خانه‌ای بزرگ شدم که چهار مدل فکری به طور مسالمت‌آمیز کنار یکدیگر زندگی می‌کردند، بدون اینکه صحبت تلخی با یکدیگر داشته باشند. اغلب آن‌ها طناز بودند و صحبت‌هایشان شیرین بود و زندگی در آن‌ها جریان داشت. خانه‌ها ممکن است تغییر کنند، اما من نگران فرهنگی بودم و هستم که درحال تغییر است و از یاد برده می‌شود.
در ادامه نشست اردشیر منظم گوینده رادیو و کتاب صوتی «سدنصرالدین»، با اشاره به اهمیت تهیه کتاب صوتی گفت: کتاب صوتی پدیده‌ای است که موازی با سایر پیشرفت‌های ما در عرصه‌های مختلف ایجاد شد. در ابتدای این مسیر گمان می‌شد که افراد با این پدیده خو نمی‌گیرند و برای مخاطب جذاب نیست که کتاب توسط فرد دیگری خوانده‌شود که این پندار غلطی بود. پیش از کتاب صوتی، بیش‌تر در پی تولید نمایش صوتی از کتاب‌ها بودیم، اما اکنون کتاب صوتی جایگاه خود را برای همه گروه‌های سنی ثبیت کرده‌است. مسئله مهم این است که آیا کتاب‌هایی که برای فرمت صوتی انتخاب می‌شوند، درست هستند یا خیر. اگر کتاب و اجرای آن خوب باشد مخاطب برای شنیدن سایر کتاب‌ها نیز تشویق می‌شود، اما اگر برعکس باشد، مخاطب آن را پس می‌زند.
ما در مورد فرهنگ، سنت و اخلاق گذشتگان و روابط آدم‌ها با یکدیگر شنیده و خوانده‌ایم، اما در زمان معاصر کم بودند آدم‌هایی که نگاه دقیقی به این مسئله، اتفاقات و جغرافیا داشته باشند. کسانی که تصاویر قدیمی را در ذهن ضبط کرده‌باشند و بعد حالا آن را به متن تبدیل کنند. کتاب «سدنصرالدین» برای من اعجاب‌انگیز بود. گویی که تخیل قدرتمندی پشت این نوشتار وجود داشت. کتاب کاملاً تصویری است و ما را از طریق ذهن به زمانی می‌برد که دیگر نمی‌بینیم. این نوشته سراسر عشق است و مرا مکلف کرد که آن را به بهترین شیوه اجرا کنم و تمام تلاشم را در این راستا انجام دادم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار