کد خبر: 1116114
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
ترکیب جدید کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی در حالی شروع به کار کرده است که رسانه‌ها از آن به عنوان «تندروترین و جنگ‌طلب‌ترین» کنست تاریخ این رژیم یاد می‌کنند.
در  بیست و پنجمین دوره انتخابات کنست، برای اولین بار کمتر از ۳۶ زن حضور دارند و تنها ۲۹ زن توانسته‌اند به پارلمان راه یابند.

تعداد اعضای عرب کنست نیز تنها 9 نفر هستند که نسبت به جمعیت بیش از یک میلیون نفری اعراب ساکن سرزمین های اشغالی، بسیار کم است .

در ادامه گزارش این روزنامه صهیونیستی آمده است: از ۱۲۰ عضو پارلمان رژیم صهیونیستی، تنها ۲۳ عضو آن تازه وارد هستند و بقیه اعضای قدیمی هستند که در انتخابات اخیر در سمت خود ابقا شدند.

بر اساس این گزارش، فقط یک نفر از اعضای کنست از اقلیت دروزیان سرزمین های اشغالی است و ۳ نفر از اعضای کنست از میان اعضای ۱۰ حزب آن، همجنس باز هستند.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، دادن شعارهای افراطی و برنامه های انتخاباتی تند در کنار حضور افراد وابسته به صهیونیسم مذهبی را از ویژگی های این کنست اعلام کرد.

شروع به کار جنگ‌طلب‌ترین کنست تاریخ رژیم صهیونیستی

این رسانه صهیونیستی نوشت: در حالی که مذاکرات بین نتانیاهو و «بزالل اسموتریچ» متحد راستگرای او  بر سر وزارتخانه‌ ها به اوج خود رسیده است، انتظار می‌رود که طرف‌ها قبل از پایان ضرب الاجل ۱۱ دسامبر برای تشکیل کابینه به توافق برسند. این ائتلاف از حزب دست راستی لیکود به رهبری نتانیاهو، دو حزب افراطی ارتدوکس و ائتلاف راست افراطی صهیونیسم مذهبی، جنگ طلب ترین دولت در تاریخ ۷۴ ساله اسرائیل خواهد بود.

در ادامه گزارش «تایمز اسرائیل» آمده که اخراج اعراب ساکن سرزمین های اشغالی به ویژه ساکنان بیت المقدس شرقی، اجازه شلیک به معترضان با سلاح گرم و اجازه عبادت صهیونیست‌ها در تپه معبد مقدس از جمله درخواست‌های اکثریت کنست جدید رژیم صهیونیستی است.

کاهش اختیارات دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی نیز از دیگر برنامه های اکثریت حاکم بر کنست جدید است و حزب صهیونیسم مذهبی خواستار لغو دادگاه فساد نتانیاهو شده است. «ایتامار بن گویر» رهبر حزب افراطی «اوتسما یهودیت» نیز خواستار تصویب قانونی برای مصونیت نخست وزیران از تعقیب قضایی شده است.

هرتزوگ: از جنگ خسته شده‌ایم

اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی در مراسم شروع به کار کنست این رژیم در روز سه شنبه گفت: واقعیت این است که مردم ما از جنگ داخلی و پیامدهای آن خسته شده اند.

وی، پایان دادن به جنگ بی پایان را خواست خود از اعضای کنست عنوان کرد.

رئیس رژیم صهیونیستی در حالی صحبت از پایان دادن به جنگ داخلی کرد که این رژیم اشغالگر هر روز بیشتر از گذشته عرصه را بر فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی، کرانه باختری و غزه تنگ می کند و در نتیجه هر روز جوانان بیشتری به صف مبارزه با این رژیم می پیوندند.

شروع به کار جنگ‌طلب‌ترین کنست تاریخ رژیم صهیونیستی

همزمان با برگزاری مراسم شروع به کار کنست جدید رژیم صهیونیستی، یک جوان کارگر فلسطینی ۱۸ ساله در پمپ بنزین یک شهرک صهیونیست نشین سه صهیونیست را به هلاکت رسانده و سه نفر دیگر را زخمی کرد.

تحلیلگران معتقدند با روی کار آمدن تندروها، جریان سازش در فلسطین تضعیف و جریان مقاومت تقویت و در نتیجه اضمحلال رژیم صهیونیستی تسریع می شود.

نتانیاهو ۲۵ روز دیگر فرصت دارد تا کابینه‌اش را تشکیل دهد و اگر در این مدت موفق به این کار نشود می‌تواند ۱۴ روز فرصت بیشتری را درخواست کند و اگر در این ۱۴ روز نیز نتواند ترکیب کابینه‌اش را تکمیل کند، رئیس رژیم صهیونیستی می‌تواند فرد دیگری را به جای وی مامور تشکیل دولت کند.

رئیس رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه (۲۲ آبان) در محل اقامت خود با بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود در کنست این رژیم دیدار و وی را رسما مامور تشکیل کابینه جدید کرد.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی به رهبری حزب لیکود شامل احزاب راست‌گرا از جمله اتحاد اوتسما یهودیت-صهیونیسم مذهبی و احزاب حریدی شاس و اتحاد یهودیت توراتی است.

از زمان افشای فساد نتانیاهو و تشکیل دادگاه وی در چهار سال گذشته، بی ثباتی سیاسی رژیم صهیونیستی را فرا گرفته و در این مدت ۵ انتخابات برگزار شده است.

فساد اقتصادی نتانیاهو در کنار حضور صهیونیست های افراطی مثل بن گویر در ائتلاف پیروز انتخابات، از جمله چالش های داخلی رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه جدید هستند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار