کد خبر: 1115676
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱
در ادامه اوضاع آشفته شبکه سعودی‌اینترنشنال، کارمندان این شبکه روزانه از طریق پیام‌هایی با منشأ نامعلوم تهدید می‌شوند و همین مسئله درخواست‌ها برای خروج از این شبکه را در پی داشته است.

مؤسسه راهبردی دیده‌بان نوشت که بعد از اعلام رسمی دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تروریستی بودن شبکه ایران‌اینترنشنال، حواشی و آشفتگی بی سابقه‌ای در این شبکه به راه افتاده است.

برخی از اعضای اینترنشنال اعلام کرده‌اند که از منشأ‌هایی نامشخص و مشکوک تهدید می‌شوند و این تهدیدات که آرامش زندگی آن‌ها را مختل کرده، باعث درخواست‌هایی برای جدایی از این شبکه شده است. در همین رابطه بسیاری از کارمندان شبکه تروریستی اینترنشنال خواستار ایجاد حفاظت و اجرای برنامه تأمین امنیت برای ترددات خود شده‌اند که تاکنون از سوی مسئولین این شبکه هیچ واکنشی در پی نداشته است.

افراد پشت‌پرده و موسس سعوی‌اینترنشنال سعی دارند ارسال پیام‌های تهدید با منشأ مشکوک و مبهم برای کارمندان این شبکه را به جمهوری اسلامی و هوادارانش در اروپا ربط بدهند.

در روز‌های اخیر ۲ نفر از کارمندان این شبکه به شکل پنهانی به ایران پیغام فرستاده اند که حاضر به ترک همکاری خود با این شبکه هستند و از این طریق سعی دارند از واکنش ایران در امان بمانند.

همچنین شنیده‌ها حاکی‌ست که دولت انگلستان در پی در خواست محرمانه مسئولین این شبکه طرحی برای ممنوع الخروجی کارمندان اینترنشنال را به بهانه حفظ امنیت آن‌ها پیگیری می‌کند، اما درواقع هدف از این اقدام، جلوگیری از جدایی کارمندان این شبکه و پیش گیری از احتمال بازگشت آن‌ها به ایران است.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار