کد خبر: 1115198
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹
دنیا حیدری

استیضاح سجادی یک‌بار دیگر استارت خورد. این‌بار، اما در اندک زمان باقیمانده تا جام جهانی قطر، درست در شرایطی که تیم ملی فوتبال ایران ۹ روز دیگر باید برابر انگلیس، یکی از حریفان سرسخت خود در مصافی حساس به میدان برود. پرسش از وزیر ورزش، کشیدن او به مجلس و حتی پای میز محاکمه (استیضاح) بی‌هیچ شک و تردیدی وظیفه مجلس است، اما نه زمانی که کمتر از ۱۰ روز تا استارت ایران در جام جهانی باقی مانده و اتحاد و همدلی در این شرایط می‌تواند تأثیر بسزایی در کسب موفقیت تیم ملی داشته باشد و به همان اندازه حاشیه‌سازی و متشنج کردن جو می‌تواند مضر باشد.
پرواضح است که ایراد‌های زیادی به عملکرد سجادی وجود دارد، ایراد‌های پرتعدادی که پیش از این نیز دو مرتبه صدای مجلس را درآورده، به‌طوری‌که ماجرای بازگشت مجدد تاج به فدراسیون فوتبال، برای سجادی به قیمت گرفتن کارت زرد از مجلس تمام شد، اما حالا با فاصله‌ای نه‌چندان طولانی از احضار قبلی وزیر ورزش به مجلس، حرف از حضور دوباره سجادی در ساختمان خیابان بهارستان به میان آمده و به نظر می‌رسد که قرار است مجلس بار دیگر از ابزار‌های قانونی خود (سؤال، تذکر و استیضاح) علیه سجادی استفاده کند. این‌بار، اما به نظر می‌رسد داستان جدی‌تر از این حرف‌هاست و تنها به یک حوزه محدود نمی‌شود. سجادی که پیشتر در خصوص آیین‌نامه وزارتخانه و بازگشت پرایراد تاج به فدراسیون فوتبال زیر سؤال رفته بود، حالا به دلایل مختلفی در تیررس مجلس قرار گرفته است. بلاتکلیفی فدراسیون‌های بدون رئیس بعد از گذشت ماه‌ها اداره شدن توسط سرپرست، داستان بانوی سنگ‌نورد و دیدار پرحرف و حدیث شخص وزیر با او و همچنین مدیران، مشاوران و اطرافیان پرحاشیه سجادی که صدای بسیاری را درآورده‌اند از جمله دلایل و حاشیه‌های بسیاری است که باعث شده مجلس بار دیگر اقدام به کشیدن گوش سجادی کند!
وزیری که در یک سال و چند ماه حضورش در وزارت ورزش، نه فقط حاشیه‌های بسیاری داشته که چند مرتبه صدای مجلس را به‌طور جدی درآورده است. اما آنچه مسلم است اینکه طرح استیضاح وزیر در آستانه جام جهانی اقدامی عجیب است. اگرچه طرح استیضاح سجادی هنوز در مرحله جمع‌آوری امضاست، اما مطرح کردن این مسئله در شرایطی که همگروهی ایران با امریکا و انگلیس بر حساسیت‌های این دوره از رقابت‌های جام جهانی افزوده، بسیار عجیب است و این گمانه را ایجاد می‌کند که آیا نماینده‌های مجلس درصدد گرفتن امتیازی خاص، چون حضور در جام جهانی با ساپورت وزارت هستند که بی‌توجه به شرایط می‌خواهند وزیر را به مجلس بکشند؟! بی‌شک مجلس می‌تواند مطالباتش را بعد از جام جهانی و در زمانی بهتر مطرح و پیگیری کند، نه امروز که این رویه بدون تردید با وجود تمام ایراد‌هایی که به سجادی وارد است، زمان مناسبی برای استیضاح او نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار