کد خبر: 1115167
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۰
وزیر خارجه اوکراین امروز در سخنانی ادعا کرد: هیچ نشانه‌ای از تمایل مسکو برای برگزاری گفتگو‌های فیمابین با کی یف وجود ندارد!

«دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین امروز شنبه در حاشیه اجلاس آ سه آن در کامبوج در سخنانی اعلام کرد: روسیه باید با حسن نیت به مذاکره بازگردد.

وزیر خارجه اوکراین با اشاره به حضور سرگئی لاوروف همتای روسی خود در این اجلاس، گفت: برخلاف روال معمول سیاست بین الملل، لاوروف برای دیدار با اوکراین درخواستی نداده است.

وی با بیان اینکه درصورت درخواست روسیه، ما به طور کامل آن را مورد نظر قرار خواهیم داد، افزود: روسیه باید با حسن نیت به مذاکرات وارد شود.

«دیمیتری کولبا» در عین حال ادامه داد: هیچگونه نشانه‌ای از تمایل روسیه برای برگزاری گفتگو‌ها وجود ندارد.

ادعای این مقام اوکراینی درباره مذاکره با روسیه در حالی مطرح می‌شود که این کشور به پشتوانه تسلیحات مرگبار محور غربی از گفتگو با مسکو برای پایان دادن به درگیری‌ها طفره رفته است.

«میخائیل پودولیاک»، مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین پیشتر در سخنانی گفته بود که آغاز گفتگو با روسیه یعنی صدور حکم مرگ برای اوکراین.

پودولیاک که در گفتگو با نشریه آمریکایی «هیل» این اظهارات را مطرح کرده در ادامه مدعی شده بود: رئیس جمهور زلنسکی قطعاً با گفتگو مخالف است، جامعه اوکراین تزلزل ناپذیر است، زیرا ما به تمام توان از خطر‌ها استقبال می‌کنیم.

وی همچنین در مخالفت با آغاز گفتگو‌ها بین دو کشور برای پایان جنگ مدعی شد: روسیه از هر توقفی در جنگ استفاده خواهد کرد تا حملات بزرگ‌تری را علیه اوکراین انجام دهد.

این مقام اوکراینی در ادامه با تمجید از آمریکا به خاطر ارسال مداوم تجهیزات و تسلیحاتی نظامی به اوکراین، با انتقاد از کشور‌های اروپایی گفت که «قطعا آن‌ها حامی اوکراین هستند، اما در تصمیم‌گیری بسیار کند هستند».

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار